خانه خبر آغاز همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF)

آغاز همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF)

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:  همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF)  صبح امروز شنبه (دوم اردیبهشت ماه) با حضور ، بیژن زنگنه وزیر نفت، مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور و نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

 این همایش با حضور نمایندگان  با حضور 74 شرکت خارجی و 101 نفر از مدیران و مقام های عالی رتبه این شرکت‌ها برگزار می شود.
همایش بین المللی پتروشیمی که از دقایقی پیش در مرکز همای شهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده است، عصر فردا (سوم اردیبهشت ماه) به کارخود پایان می دهد.
به گزارش نیپنا به نقل از ستاد سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران علی محمد بساق‌ زاده با تاکید بر اهمیت صنعت نفت و تاثیر این صنعت روی ارزش افزوده کشور اظهار کرد: مسئولان همواره تاکید دارند که صنعت پتروشیمی باید به عنوان یک مزیت برگزیده و پروژه‌های آن اجرا شود. رییس جمهور در صحبت‌های اخیر خود در افتتاح فازهای پارس جنوبی بر این موضوع تاکید کرد. همچنین وزیر نفت اعلام کرد یکی از موضوعات برجسته‌ای که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برساند سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی است.از سوی دیگر با توجه به اهمیت این موضوع برای مجلس شورای اسلامی، در هفته‌های اخیر کمیسیون‌های مختلف درمورد صنعت پتروشیمی صحبت‌هایی مبنی بر اینکه این صنعت باید به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شود انجام داده و تاکید کرده‌اند رشد صنعت پتروشیمی باید بیشتر باشد.
وی ادامه داد: اکثر خوراک‌ها و منابع پتروشیمی داخل ایران وجود دارند، مخصوصا منابعی که می‌تواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند، ایران از بالاترین منابع گاز برخوردار است و تولید مواد پتروشیمی از گاز می‌تواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند در نتیجه از نظر بالا دستی هم تاکید می شود از این امکانات به شکل بهتری استفاده شود.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی درمورد نقش صنعت پتروشیمی در بخش پایین‌دستی نیز توضیح داد: صنعت خودرو جزو صنایع برجسته است و طبق آخرین بررسی‌ها هرچه بیشتر از مواد پتروشیمی در ساخت خودرو استفاده شود، هزینه و وزن خودرور کاهش پیدا می‌کند. در این راستا رقابتی بین سازندگان خودرو در جهان برای استفاده بیشتر از مواد پتروشیمی ایجاد شده است. از سوی دیگر با توجه به ای نکه محصولات پتروشیمی در لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنوع مصرف محصولات پتروشیمی زیاد است هرچه این صنعت بیشتر گسترش داده شود، هزینه‌ها را کم‌تر می‌شود.
بساق‌ زاده با تاکید بر اینکه همه کشورها متقاضی محصولات پتروشیمی هستند، تصریح کرد: کشورها در شرایط خاص مانند تحریم کم‌تر می‌توانند وابستگی به پتروشیمی را محدود کنند به همین دلیل در اوج تحریم‌ها صنعت پتروشیمی توانست به صادرات و ارز آوری برای سایر صنایع به داخل کشور کمک کند. با توجه به اینکه مجتمع‌های پتروشیمی در سال‌های قبل دولتی بودند و با توجه به شرایط قبل از تحریم، سرمایه بسیاری از طرح‌های پتروشیمی از خارج تامین شد و تولید محصولات توانست به بازپرداخت محصولات کمک کند
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم که اخذ وام از خارج از کشور محدودیت وجود داشت، با اجرای اصل 44 مقدار زیادی از سرمایه‌ای که داخل کشور وجود داشت در صنعت پتروشیمی به کار گرفته شد. همچنین سهام صنعت پتروشیمی در بورس اوراق بهادار ارائه شد و از سرمایه داخل کشور برای صنعت پتروشیمی استفاده شد. با توجه به منابعی که در حال حاضر وجود دارد شامل سرمایه گذار خارجی، سرمایه گذار داخلی ، سهام‌های صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های خصوصی، بورس و شرکت‌های سرمایه گذاری بانک‌ها امید است در زمینه تامین منابع مشکلی وجود نداشته باشد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی در ادامه با اشاره به همایش IPF اظهار کرد: این همایش به صورت منظم برگزار می‌شود و مزیت‌های مختلفی دارد.در این همایش آخرین وضعیت لایسنسورهای خارجی در اروپا و آمریکا عرضه می‌شود، اقدامات بهینه سازی انجام شده مطرح می‌شود، نیازهایی که شرکت‌های داخلی در زمینه تکنولوژی دارند مطرح می‌شود، سرمایه گذاران داخلی و خارجی پروژه‌های خود را مطرح می‌کنند و… .
بساق زاده با ابراز خوشحالی از فعالیت هلدینگ‌های ایرانی، گفت: هلدینگ‌ها پروژه‌های خود  را در IPF ارائه می‌کنند و شرکت‌های داخلی و خارجی که علاقه داشته باشند در رابطه با لایسنس و سرمایه گذاری درمورد این پروژه ها مذاکره می‌کنند. از سوی دیگر در این همایش نحوه سرمایه گذاری داخل ایران مطرح شده که باعث می شود چالش ها و مزیت‌های موجود در زمینه سرمایه گذاری در این مطرح می شود. همچنین برنامه‌های سرمایه گذاری در کشورهای همجوار و اروپایی در همایش مطرح می‌شود.
وی درمورد مزیت‌های دیگر برگزاری همایش IPF توضیح داد: در این همایش وضعیت صادرات در ایران  و نیاز جهانی بررسی می شود و مشخص می شود نحوه عرضه و تقاضا در آینده به چه صورت است. از سوی دیگر کارشناسان خارجی و داخلی در این همایش از نزدیک با یکدیگر آشنا می شوند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است