خانه خبر به یاد استاد ارجمند زندیاد پروفسور علی اصغر کتباب

به یاد استاد ارجمند زندیاد پروفسور علی اصغر کتباب

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :  این فقدان تأثرانگیز را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور و شاگردان ایشان، به ویژه دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر، تسلیت عرض می‌نمائیم. از خداوند متعال برای آن شادروان، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

زندگینامه و اهم فعالیت ها

علی اصغر کتباب از اساتید پیشکسوت دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر 26 تیر 1330 در شیراز چشم به جهان گشود  و مدرک کارشناسی خود را در رشته شیمی از دانشگاه شیراز کسب کرد ، سپس با بورسیه وزارت علوم راهی انگلستان شده و دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه استون بیرمنگام در رشته شیمی فیزیک پلیمرها گذراند ، در سال 59 پس از کسب مدرک دکترا به ایران بازگشت و در صنعت تایر مشغول به فعالیت شده و مدیر کامپاندینگ و R&D کارخانه ایران تایر شد.

زنده‌یاد کتباب در سال 1361 به عنوان هیئت علمی به استخدام دانشگاه صنعتی امیرکبیر درآمد و در دانشکده مهندسی شیمی مشغول به فعالیت شد.  وی با تلاش فراوان توانست کارگاه مهندسی لاستیک و مهندسی پلاستیک را ایجاد کرده و گرایش مهندسی پلیمر را راه اندازی کند. همچنین وی رشته مهندسی پلیمر را در دانشگاه آزاد (واحد علوم و تحقیقات) راه اندازی و 13 سال در آن واحد مشغول به تدریس و پژوهش بود.

بخشی از دروس ارائه شده

از دروس ارائه شده توسط این استاد گرانقدر می توان به مهندسی الاستومر در مقطع کارشناسی و تعیین خواص ، مشخصات و کاربرد مواد نانوپلیمری ، روشهای نوین آنالیز پلیمرها و هویت شناسی پیشرفته پلیمرها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نام برد. شادروان کتباب 3 کتاب در زمینه لاستیک ها با عناوین علوم و مهندسی لاستیک ها و Elastomeric nanocomposite foams ، پلیمرهای دارای حافظه شکلی (اصول ، دستاوردها و کاربردها) به چاپ رساند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاها امیرکبیر؛ زنده یاد کتباب 109 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا راهنمایی و هدایت کرد و از اولین دانشجوهای ایشان در مقطع دکترا می توان از حمید میرزاده و  فاطمه گوهرپی از اساتید دانشکده مهندسی پلیمرو رنگ نام برد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است