خانه علمی پژوهشی اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): به حداقل رساندن ضایعات غذایی و به حداکثر رساندن مقدار غلات باقیمانده تا پایان زنجیره تامین بسیار مهم است. نگهداری غلات برای مدت طولانی پس از برداشت منجر به فساد ناشی از حشرات، آفات و تشکیل کپک می شود. تخمین زده می شود که هر ساله حدود 630 میلیون تُن غلات به دلیل فساد از بین می رود. از نظر فنی، غلات تا زمانیکه در شرایط مناسب نگهداری شوند، تاریخ انقضا ندارند. نکته کلیدی این است که آنها در محیطی با سطح دما و رطوبت متعادل نگهداری شوند. اختلاط دانه ها و بهبود هوادهی به حفظ کیفیت دانه ها کمک می کند. مخلوط کردن مانع از تشکیل crust، جذب رطوبت و تسریع فساد دانه ها میشود. عملیات نظارت و مدیریت غلات بسیار سخت است و خطرات بهداشتی- ایمنی برای انسان به همراه دارد.

CROVER ، استارت‌آپی مستقر در اسکاتلند، در حال توسعه اولین پهپاد زیرزمینی جهان است که به حفظ کیفیت ذخایر غلات کمک می‌کند. یک اکتشاف فیزیکی جدید و فناوری ثبت شده در بریتانیا، حرکت این ربات دوار را مانند بال‌ های هواپیما یا پهپاد در هوا، یا روتور قایق در آب، در محیط گرانولی (مانند تپه های شنی، انبوه دانه ها، توده های معدنی، پودرهای شیمیایی و حتی زمین های سست مریخ ) ممکن ساخته است. ربات CROVER با استفاده از روشی ساده برای مخلوط کردن دانه ها، به حفظ تازگی و کیفیت آن ها برای مدت طولانی تری کمک می کند. این پهپاد زیرزمینی می ‌تواند رطوبت، دما و سطح ذخایر را با حرکت در میان دانه‌ها اندازه‌گیری کند. با بررسی های کیفی به موقع، دانه ها با همان کیفیت زمان ذخیره سازی، از سیلوها خارج می شوند. با استفاده از این نوآوری، عملیات نظارت و مدیریت غلات بهبود می یابد و اتوماسیون، دخالت انسانی را به حداقل می رساند.

اکتشاف و آنالیز خاک برون سیاره ای، کاوش زیرزمینی و بازیابی اشیاء مدفون و آنالیز بستر دریا از دیگر پتانسیل های کاربردی این ربات زیرزمینی است.

 

 

منبع : growthgarage-resources.mcam.com

ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است