خانه علمی پژوهشی ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی

ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

Net Zero-Energy Building

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : ساختمان های Net-Zero-Energy Building یا اصطلاحا ساختمان های انرژی صفر به بناهایی اطلاق می­شود که قادر به تولید انرژی مصرفی خود از طریق استفاده از منابع تجدید پذیر و پاک می­باشند. نتیجه دستیابی به ساخت این گونه ساختمان­ها عدم استفاده از منابع فسیلی و در نتیجه حذف انتشارکربن در محیط می­شود.

بخش ساختمان، سهم عظیمی در انتشار گازهای گلخانه ای داراست، لذا اقدامات فوری برای جلوگیری از فاجعه آب و هوایی در مورد آنها ضروری است. در این راستا، ساختمان های خالص انرژی صفر می­توانند نقش بزرگی در مهار گرمایش جهانی در دهه‌های آینده داشته باشند. البته باید توجه داشت که برای ساخت یک ساختمان با انرژی صفر ، باید مواردی نظیر محل ساختمان، منطقه­ای که ساختمان در آن ساخته می­شود، آب و هوا و جهت گیری ساختمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال مکانیزم‌های تولید انرژی تجدیدپذیر خاص، مانند پانل‌های خورشیدی، زمانی که ساختمان رو به جنوب باشد، بهترین عملکرد را دارند.

دپارتمان انرژی آمریکا، در سال 2015، به جهت بهره وری حداکثری از انرژِی های پاک و حذف حضور کربن در اتمسفر این نوع ساختمان ها را تعریف نمود و در جهت پیشبرد این پروژه، راهنمایی با عنوان Federal new buildings handbook for net zero energy, water and waste در آگوست 2017 منتشر کرد.

 تقاضا برای ساختمان‌های بدون انرژی در سراسر ایالات متحده و کانادا به طور تصاعدی در حال افزایش است. موسسه New Buildings Institute (NBI) در آمریکا، در تاریخ 28 سپتامبر فهرست ساختمان‌های 2020 خود را معرفی کرد که نشان می‌دهد تعداد کل ساختمان‌های بدون انرژی تایید شده در آمریکای شمالی به 700 عدد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 42 درصدی نسبت به سال 2018 می باشد. همچنین  از ابتدای سال 2021، تمام ساختمان های جدید ساخته شده در اتحادیه اروپا باید ساختمان هایی با انرژی تقریبا صفر باشند.

 

شکل 2- مجموعه ی 16 واحدی انرژی صفر Tillamook Row در اورگان امریکا (طراحی و ساخت توسط Green Hammer)

 

ترجمه و ویرایش : طلعت ذاکری

منبع : https://newbuildings.org

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است