خانه خبر آیین نامه محدودیت تولید کیسه های پلاستیکی در دستورکار دولت

آیین نامه محدودیت تولید کیسه های پلاستیکی در دستورکار دولت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کیسه‌های پلاستیکی

مرجع پلیمر در بازار ایران: معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در افتتاحیه استارت اپ کسب و کار سبز با ایجاد رسانه های محیط زیستی افزود: آیین نامه اعمال عوارض و محدودیت تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی به ویژه کیسه و بطری های پلاستیکی تهیه و به کمیسیون های تخصصی ارائه شده است.
وی اظهار کرد: امروزه در بسیاری از کشورها حتی کشورهای در حال توسعه و آفریقایی مصرف کیسه های پلاستیکی با محدودیت همراه است و در برخی موارد عرضه نمی شود که امیدواریم به زودی به آن مرحله برسیم.  ابتکار افزود: بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا رشد اقتصادی قابل توجهی دارند و ٢٥ درصد رشد اقتصادی خود را از محل بازیافت تعریف کرده اند.
وی ادامه داد: این نگاه که چیزی دور ریختنی نیست تقویت شده است، فرهنگ این که ‘ دور بریزیم’ تغییر کرده است چون دیگر در کره زمین ‘دور’ی وجود ندارد. ابتکار گفت: امروزه پلاستیک از دریاها و اقیانوس ها سر در آورده و به تهدیدی جدی برای آبزیان تبدیل شده است بنابراین دیگر ‘دور’ی وحود ندارد.

کیسه‌های پلاستیکی
وی با اشاره به برگزاری استارت آپ سبز گفت: امیدوارم این حرکت بتواند در ابعاد مختلف به فعال شدن حوزه محیط زیست کمک کند. ابتکار افزود: امروزه کم و بیش با مخاطرات زیست محیطی که بشر و اینده زمین را تهدید می کند اشنا هستیم و روش های مقابله با آن و سازگاری با طبیعت را می شناسیم .
وی ادامه داد: با این رویکرد بود که مساله محیط زیست در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و سیاست های کلی نظام در زمیننه محیط زیست توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد؛ با این رویکرد بود که دولت یکی از محورهای برنامه محیط زیست خود را اقتصاد سبز قرار داد « یعنی اقتصاد باید به سمت سبز شدن و ورود به عرصه های مختلف محیط زیستی گام بردارد.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دنیا روز به روز با این نگرش نوین کار می کند، گفت: بحث اقتصاد سبز و این که در چه ابعادی اقتصاد می تواند در خدمت محیط زیست برای رسیدن به ساخص های بهبود کیفیت هوا، آب، خاک و حفاظت از تنوع زیستی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند.
ابتکار گفت: این روند در عین حال که اشتغال ایجاد می کند، ارزش افزوده نیز به همراه دارد و به رشد اقتصادی کمک می کند، چگونه شده است که برخی کشورها اهداف رشد خود را با اهداف زیست محیطی همسان کردند و امروز منحنی رشد اقتصادی در انها به رشد سبز منتهی شده است؟
وی افزود: رشدی که نه تنها آلودگی و تخریب محیط زیست را به همراه ندارد بلکه ارزش افزوده و اشتغال را به همراه دارد و در عین حال به بازیافت ، تولید آب سالم، انرژی پاک، حفاظت از تنوع زیستی، تالاب ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروزه کشور ما به ایجاد اشتغال نیاز دارد بنابراین اگر بتوانیم هم افزایی میان رشد و حفظ محیط زیست ایجاد کنیم هم مانع بحران های محیط زیستی شده ایم و هم اشتغال ایجاد کرده ایم که فلسفه برگزاری استارت آپ سبز نیز همین است.
وی ادامه داد: همراه با داشتن نگاه علمی می توان ایده را به طرح هایی تبدیل کرد که منجر به کسب و کار موفق شود این رویکرد مورد توجه دولت، بنگاه های اقتصادی ، علمی ، پژوهشی و بخش خصوصی است و در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده ایم.
ابتکار گفت: در این راستا نسبت به ایجاد کسب و کار سبز برای بانوان اقدام کرده ایم که تاکنون در سه استان از جمله بوشهر در حال اجرا است .
وی به چالش های موجود در حوزه انرژی، آب و پسماند هم اشاره کرد و گفت: اگر نگاه علمی باشد و از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم قطعا می توانیم این چالش ها را به فرصت هایی با توجیه اقتصادی تبدیل کنیم، این نگاه موجب تغییر در یورکد دنیا شد و می توانیم با استفاده از بخش خصوصی این مهم را تحقق بخشیم و بسیاری از مشکلات زیست محیطی را برطرف کنیم.
ابتکار تاکید کرد: نگاه اقتصاد سبز مبنای کاری است که در حال انجام آن هستیم و با وجود فارغ التحصیلان جوان و علاقه مند به محیط زیست می توانیم در حوره های مختلف توسعه پایدار و تحقق اهداف توسعه پایدار گام های موفقی برداریم که برگزاری این استارت آپ در راستای ادامه سلسله برنامه های این بخش است.
وی گفت: امیدواریم در موضوعات دیگری مانند انرژی های نو و بازیافت نیز موفق به برگزاری استارت آپ های سبز شویم.

منبع:  ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است