خانه تکنولوژي افزایش مقاومت و ضد خش کردن مواد با نانو افزودنی بومی

افزایش مقاومت و ضد خش کردن مواد با نانو افزودنی بومی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
anti scrach

مرجع پلیمر در بازار ایران: جواد مفتخریان، مسؤول تحقیقات و توسعه یکی از شرکت‌های فناور حوزه پلیمر در دوره توانمند سازی خبرنگاران حوزه نانو، فعالیت این شرکت را از سال ۱۳۸۷ دانست و گفت: در سال ۱۳۹۰ جلسه‌ای با حضور فعالان عرصه PVC در خصوص چالش‌های این حوزه داشتیم.

وی با اشاره به خواص این نوع پلیمرها، خاطر نشان کرد: PVC پلیمری شکننده است و از آن به عنوان لوله‌های فاضلاب استفاده می‌شود؛ از این رو این محصول با زندگی مردم سروکار دارد.

anti scrach

مفتخریان با تاکید بر اهمیت ارتقای خواص این محصول، خاطر نشان کرد: برای بهبود خواص لوله‌های PVC نیاز به افزودنی‌هایی است که این مواد از خارج وارد می‌شد.

این محقق از تولید دانش فنی این افزودنی‌ها خبر داد و یادآور شد: این مواد موجب افزایش ۴ برابری استاندارد ضربه‌پذیری در لوله‌های PVC، افزایش ۲.۵ برابری در پروفیل در و پنجره‌ها و بیش از ۷ برابر در اتصالات UPVC شده است.

وی ارتقای کیفیت محصولات را به دلیل استفاده از نانو فناوری در این افزودنی‌ها دانست و ادامه داد: با امضای قرارداد چهار جانبه میان ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد نانو و یک شرکت خورویی اقدام به تولید افزودنی‌های ضد خش داشبورد کردیم.

فاکتور ضد خش نزدیک صفر

وی دلیل تولید این نانوافزودنی را ارتقای استاندارد مواد ضد خش داشبورد در کشور دانست و یادآور شد: ما در این پروژه توانستیم استاندارد فاکتور ضد خش را نزدیک به صفر کنیم.

به گفته این محقق، استاندارد این محصول از ۴ به نیم درصد کاهش یافته است.

مفتخریان با اشاره به استفاده از نانوذرات در این محصولات خاطرنشان کرد: بهبود خواص سطوح زمانی رخ می‌دهد که نانو ذرات در سطح پلیمر به صورت یکنواخت پراکنده شود که این امر نیاز به دانش فنی دارد.

وی اظهار کرد: ما در تحقیقاتمان به حامل‌های مناسبی دست یافتیم که نانوذرات استفاده شده را به PVC می‌چسباند.

مفتخریان تصریح کرد: مذاکرات اولیه برای صادرات پوشش‌های ضد خش به چین انجام شده و تاییدیه نمونه‌های اولیه صادر شده است، ولی به فروش رسمی نرسیده‌ایم.

وی در خصوص تجاری‌سازی این محصول در کشور توضیح داد: دانش فنی تولید این افزودنی‌ها به مدت یک سال در اختیار یکی از شرکت‌های خورو سازی قرار داشت و در حال حاضر محصولات این شرکت در اختیار صنایع متقاضی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است