خانه علمی پژوهشیمقالات داربست مبتنی‌بر سیلیکون برای کاربردهای بازسازی پوست و ترمیم‌ زخم

داربست مبتنی‌بر سیلیکون برای کاربردهای بازسازی پوست و ترمیم‌ زخم

توسط رضا زارع
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

سیلیکون پیشرفت خود را در صنایع مختلف از جمله کاربردهای بالینی و زیست پزشکی ایجاد نموده است. مواد زیستی مبتنی‌بر سیلیکون که در انواع مختلف داربست ساخته می‌شوند، ممکن است به دلیل خواص بسیار مطلوبشان که زیست‌سازگاری عالی، مساحت سطح بالا، استحکام مکانیکی و گزینش‌پذیری را پوشش می‌دهند، بسته به کاربردشان از جمله فیلم، هیدروژل، نانوذرات و غیره، مورد توجه قرار گیرند. مواد مبتنی‌بر سیلیکون نیز نتایج هیجان‌انگیزی از جمله کشت سلولی، رشد سلولی و همچنین مهندسی بافت را از خود نشان می‌دهند. در این مطالعه، بررسی ساده‌ای که ارزیابی خواص منحصر به فرد سیلیکون را به خطر می‌اندازد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به دنبال آن کاربرد محصولات مبتنی‌بر سیلیکون در چشم‌اندازهای آینده در زمینه‌های زیست پزشکی می‌باشد. اهداف بازبینی، گسترش و برانگیختن علاقه بیشتر به مواد مبتنی‌بر سیلیکون پیرامون تحقیقات ترمیم زخم است.

نتیجه‌گیری

بسته به هدف، پلیمرهای سیلیکونی را می‌توان به طیف گسترده‌ای از انواع مواد مختلف، از جمله چسب، پرکننده، الاستومر، ژل و بسیاری دیگر تبدیل نمود. قابل ذکر است که فعل و انفعالات بیومتریال سیلیکون با بافت میزبان و خواص بی‌اثر، پایداری شیمیایی و طولانی مدت آن‌ها می‌باشد. اگر سازندگان دستگاه‌ها به غربالگری و به‌دست آوردن مسئولانه مواد اولیه خام خود ادامه دهند، بیومواد مبتنی‌بر سیلیکون آینده امیدوارکننده‌ای خواهند داشت. از آن‌جایی که سیلیکون در انواع مسائل سلامت انسان عمل می‌نماید و دارای ویژگی‌های زیبایی است، تحقیقات در مورد استفاده از مکمل‌های حاوی سیلیکون نشان می‌دهد که این عنصر دارای پتانسیل درمانی قابل توجهی است. علاوه بر این، سیلیکون به لطف توسعه فناوری‌های چاپ زیستی سه‌بعدی و مهندسی بافت مبتنی‌بر سیلیکون، نقش مهمی در آینده صنعت پزشکی دارد. علاوه بر این، اطمینان از ایمن بودن و زیست‌سازگاری ایمپلنت‌ها و اینکه مواد از کیفیت خوب و تنظیم شده‌ای برای جلوگیری از واکنش‌های نامطلوب برخوردار هستند، همچنان یک مشکل باقی می‌ماند.

 

دانلود:داربست مبتنی‌بر سیلیکون برای کاربردهای بازسازی پوست و ترمیم‌ زخم

Reference

Zulkiflee, I., Masri, S., Zawani, M., Salleh, A., Amirrah, I. N., Wee, M. F. M. R., ... & Fauzi, M. B. (2022). Silicon-Based Scaffold for Wound Healing Skin Regeneration Applications: A Concise Review. Polymers14(19), 4219.

https://doi.org/10.3390/polym14194219

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است