خانه تکنولوژي غشای پلیمری جدید برای درمان بیماری پریودنتال

غشای پلیمری جدید برای درمان بیماری پریودنتال

توسط مدیر سایت
0 نظرات
periodontal disease

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران دانشگاه UCLA با استفاده از غشای پلیمری جدید، روش هایی موثرتر را برای درمان بیماری پریودنتال (التهاب لثه)، بسط داده اند.

این تحقیق می تواند منجر  درمانی موثر و قطعی برای بیماری التهاب لثه  با استفاده از ویژگی های بیولوژیکی و مکانیکی برای ارتقاء بافت لثه و بازسازی استخوان، شود.  همچنین این قابلیت وجود دارد تا براساس نیازهای درمانی بیمار، تنظیم شود.

periodontal disease

بیماری پریودنتال (التهاب لثه)

بر اساس آمار، تقریبا نیمی از آمریکاییان 30 سال و بالاتر نوع حا این بیماری را تجربه می کنند و در در مراحل پیشرفته آن می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. مطالعات اخیر نیز نشان داده است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آلزایمر را نیز افزایش دهد.

چرا یک کلاس جدید از غشاء مورد نیاز است؟

علیرضا مشاورنیا، نویسنده اصلی پژوهش و استادیار پروتزهای دندانی در دانشکده دندانپزشکی UCLA، می گوید: “با توجه به کمبودهای موجود برای بازسازی هدایت شده بافت، ما نیازمند به توسعه کلاس جدیدی از غشاء بودیم که خواص لازم برای بازسازی بافت لثه و استخوان را همراه با قابلیت ایجاد یک پوشش انعطاف پذیر برای طیف وسیعی از سطوح بیولوژیک، فراهم آورد. ما همچنین راهی را برای طولانی کردن زمان بندی زمان آزادسازی دارو، که کلیدی برای بهبود موثر زخم است، کشف کردیم. ”

غشای پلیمری جدید

این گروه از یک پلیمر تایید شده توسط FDA، مولکول مصنوعی در مقیاس بزرگ که معمولا در کاربردهای پزشکی استفاده می شود، استفاده کردند، اما از آنجائیکه که سطح این پلیمر برای چسبندگی سلول ها در درمان بیماری پریودنتال مناسب نیست، محققان از پوشش پلیدوپامین برای آن، استفاده می کنند.

پوشش پلیدوپامین یک پلیمر است که خواص چسبندگی عالی دارد. این پوشش حتی در شرایط مرطوب نیز به سطوح متصل شود. همچنین با ارتقاء کانه زایی از هیدروکسی آپاتیت، ماده معدنی که مینای دندان و استخوان را تشکیل می دهد، سرعت بازسازی استخوان را نیز افزایش می دهد.

Paul Weiss، نویسنده دوم این پژوهش و استاد برجسته شیمی و بیوشیمی، مهندسی زیست شناسی و علوم و مهندسی مواد در UCLA می گوید: “با ایجاد یک الگوی میکرو در سطح غشا، ما اکنون قادر به محلی سازی چسبندگی سلولی با دستکاری ساختار غشاء، شده ایم. همچنین با فراهم شدن امان کپی سازی دقیق ساختار پیچیده بافت پریودنتال هنگام قرار دادن غشاء پلیمری، عملکرد بیولوژیک صحیح در هر طرف، امکان پذیر می گردد. ”

منبع: https://www.scitecheuropa.eu

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است