خانه تکنولوژي کاهش خروج هوا از آستر تایر خودرو با نانومواد معدنی

کاهش خروج هوا از آستر تایر خودرو با نانومواد معدنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تایر

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ماده‌ای معدنی را ابداع کرده است که باعث کاهش خروج هوا از آستر تایر خودرو به خارج می‌شود.

سید امید رونقی، مجری طرح در این باره اظهار کرد: در این مطالعات از پتانسیل‌های معدنی موجود در استان خراسان جنوبی استفاده شد و نسبت به بهبود خواص لاستیک‌ها اقدام کردیم.

تایر

وی، استان خراسان جنوبی را قطب بنتونیت کشور توصیف کرد و ادامه داد: در این پروژه ماده معدنی “بنتونیت” تبدیل به آلی رس سازگار با بستر پلیمر شد و از آن در لایه آستر داخلی تایر خودرو مورد استفاده قرار گرفت.

رونقی با تاکید بر اینکه این ماده معدنی در مقیاس نانو به صورت پودر تولید شد، اظهار کرد: استفاده از این نانو مواد در آستر داخلی تایر خودروها باعث می‌شود که نفوذپذیری هوا از لایه‌های لاستیک کاهش یابد.

به گفته این محقق، در نمونه‌های آزمایشگاهی تا سقف ۵۰ درصد نفوذپذیری هوای تایرها کاهش یافت.

بهبود عملکرد تایر

مجری طرح تاکید کرد: هر میزان نفوذپذیری تایرها کاهش یابد، عملکرد تایر بهبود می‌یابد؛ ضمن آنکه تخریب تایرها به تعویق انداخته خواهد شد.

رونقی با بیان اینکه در این مطالعات با همکاری کویر تایر بر روی ۱۰۰ لاستیک حاوی این نانو مواد تست انجام شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تست‌های جاده‌ای را در دستور کار داریم.

به گفته وی، این لاستیک‌ها تاکنون ۱۶ درصد بهبود عملکرد داشته‌اند.

این محقق تصریح کرد: نانو رس‌های تولید شده افزایش سطح یافته، ضمن آنکه ضخامت آن در سایز نانویی اعمال شده؛ از این رو مانع خروج هوا از تایر می‌شود.

مجری طرح با اشاره به خواص بنتونیت، گفت: این نانو مواد حاوی ترکیبات آلومینا سیلیکاتی هستند که موجب افزایش استحکام و بهبود خواص فیزیکی بستر ماده کامپوزیتی می‌شوند. از این مواد به عنوان تقویت‌کننده مواد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن از آنجایی که این نانو مواد ساختار صفحه‌ای دارند، قادر به توزیع در بستر پلیمری هستند. از این طریق مانع از عبور هوای استر تایرها به خارج می‌شوند.

منبع: http://www.mohitzist.ir

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است