خانه مواد اولیه معرفی پلی پروپیلن (PP )

معرفی پلی پروپیلن (PP )

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی پروپیلن

پلی پروپیلن یک ترموپلاست است که از پلیمریزاسیون پروپیلن بدست می آید و قابل بازیافت است. پلی پروپیلن ((PP اولین بار در اوایل دهه 1950 در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد و سپس در اواخر این دهه به تولید تجاری رسید. از ابتدا برآورد میشد هزینه تولید پلی پروپیلن ((PP از پلی اتیلن (PE) کم تر است . پلی پروپیلن ((PP در سه فرم ISOTACTIC , SYNDIOTACTI , ATACTIC تولید میشود که به صورت عمده به فرم ISOTACTIC و با افزودن مقدار کمی از دیگر مونومرها ( بیشتر پلی اتیلن ( (PE است .

ویژگی های پلی پروپیلن (PP ) :

مقاومت در برابر کشش ، چگالی کم، بی رنگی، سختی، مقاومت در برابر اسید و باز و حلال ها، از جمله ویژگی های پلی پروپیلن ( (PP در صنعت ایجاد کرده است.

موارد مصرف پلی پروپیلن (PP ) :

پلی پروپیلن (PP ) به صورت عمده در شش دسته (Injection Moulding قالب تزریقی) ، (Fibres الیاف) ، (sheet/Film فیلم وشیت)، ) BLOW Moulding قالب بادی) ، (Pipe پایپ) ، (extrution coating روکش محافظ) تولید میشود.

( Injection moulding قالب تزریقی) بیشترین کاربرد پلی پروپیلن pp در این دسته است که در تولید وسایل الکتریکی و الکترونیکی، سرپوش و کلاهک ، اسباب بازی ، چمدان، وسایل خانگی و صنایع بسته بندی و صنعت اتومبیل استفاده میشود.

( Fibers الیاف) دومین کاربرد پلی پروپیلن pp در این دسته است که در تولید الیاف به کار رفته در پشت فرش و زیلو ، به عنوان جایگزین در الیاف سیزال و کتف در موکت و نخ های گونی ، الیاف Non-Woven ، پارچه لباس عایق های گرما و سرما .

(Sheet/Film فیلم و شیت) دومین کاربرد پلی پروپیلن pp رشد قابل ملاحظه ای طی سالهای اخیر داشته است. صنایع بسته بندی شیرینی و شکلات، سیگار، فیلم های گرافیک و چاپ ، شیت های بسته بندی ،مواد غذایی که با حرارت شکل میگیرند.

(Blow Moulding قالب بادی) بطری و قوطی .

(pipe پایپ) لوله فاضلاب و اگو، سیم و کابل .

(Extrution Coating روکش محافظ ) این بخش از پلی پروپیلن (PP) رفته رفته جایگزین کاربرد پلی اتیلن سبک LDPE می شود .

در سال های اخیر از پلی پروپیلن PP برای تولید اجزاء داخلی و خارجی اتومبیل به تنهایی و با ترکیب با دیگر پلیمر ها استفاده میشود. چگالی کم، ویژگی های خوب مکانیکی ، ویژگی های مناسب برای (Injection moulding قالب تزریقی ) به صورت قطعات بزرگ سبب شده است که در ساخت اجزای اتومبیل سهم یک سوم پلاستیک ها از پلی پروپیلن pp باشد .

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است