خانه تکنولوژي ویلچر فیبر کربنی BMW

ویلچر فیبر کربنی BMW

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : پیش از بازی ‌های المپیک 2014، خودروساز آلمانی BMW، برای تیم ایالات متحده بابْسلِد را دوباره طراحی کرد و سورتمه ای شیک تر و سبک ‌تر ساخت. در سال 2016، نوبت به ورزشکاران پارالمپیک رسید، زیرا Bimmer برای آنها ویلچر سریعتر و بهتری ساخت. ویلچرهای قبلی از آلومینیوم ساخته شده بودند و تکنولوژی بالایی نداشتند. بنابراین پیش از پارالمپیک در ریودوژانیرو، استودیوی طراحی BMW  در کالیفرنیا تصمیم گرفت ویلچر مسابقه آلومینیومی مورد استفاده ورزشکاران را ارتقا دهد.  BMW این فرآیند را با اسکن سه بعدی از ورزشکاران روی ویلچر فعلی آغاز و سپس عملکرد تنظیمات قدیمی را با شبیه‌سازی‌های آیرودینامیکی بررسی کرد. در ویلچر جدید، BMW برای افزایش نسبت استحکام به وزن در مقایسه با آلومینیوم و برای ایجاد فرصت‌های شکل‌دهی جدید با هدف برآوردن نیازهای آیرودینامیکی (حفظ جریان هوای آرام و اجتناب از درگ آشفته) به فیبر کربن روی آورد.

طراحان نمای جلویی را کوچک و اجزا را تا حد ممکن جمع و جور و خطی با شکلی شبیه به گلوله و صافی یک کوسه طراحی کردند. آنها میخواستند که هوا ویلچر را در آغوش بگیرد و حرکت بسیار نرم انجام شود. به دلیل سبک مسابقات پارالمپیک، ویلچر حین مسابقه شرایط عملکردی بسیار سختی را متحمل و همچنین خم میشود. خم شدن شاسی به اتلاف انرژی و کاهش سرعت منجر میشود. طراحی این ویلچر به گونه ای انجام شد که تعادل بین کاهش وزن، فرصت آیرودینامیکی، سفتی شاسی و دوام برقرار شود. مهندسی پیشرفته و استفاده نوآورانه از مواد سبک وزن در ویلچر طراحی شده به 4 مدال طلا برای تیم ایالات متحده منجر شد.

 

 

ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

منبع : https://www.popularmechanics.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است