خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تهدید بازار محصولات پلاستیکی ایران

تهدید بازار محصولات پلاستیکی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic packaging

مرجع پليمر در بازار ایران: رئیس اتحادیه پلاستیک و ظروف یک‌بار مصرف گفت: با اتخاذ برخی تصمیم ها در صادرات محصولات پلاستیکی مبنی بر فروش در ازای دریافت دلار، بازار ایران در کشورهای همسایه از سوی ترکیه با تهدید مواجه شده است.

مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با شرایط تامین مواد اولیه تولید پلاستیک و ظروف یک‌بار مصرف، گفت: تولیدکنندگان داخلی به واسطه فعالیت پتروشیمی‌ها و وجود مواد اولیه در کشور،‌ هیچ مشکلی در تولید مواد مصرفی صنف پلاستیک ندارند.

plastic packaging

صرفه در صادرات مواد اولیه پلاستیک

رئیس اتحادیه پلاستیک و ظروف یک‌بار مصرف ادامه داد: در حال حاضر صادرات مواد اولیه پلاستیک برای پتروشیمی‌ها، به صرفه‌تر از عرضه آن در بازار داخل است و در کنار آن شیوه جدید تخصیص مواد اولیه (سامانه بهین‌یاب) دسترسی به مواد اولیه را برای تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

وی با تاکید بر این‌که پلاستیک و تولید مواد اولیه به واسطه تامین نیاز از طریق تولیدات داخلی، هیچ ارتباطی با نوسانات نرخ ارز به ویژه دلار ندارد، خاطرنشان کرد: اگر کنترل اساسی بر روند تولید و عرضه پتروشیمی‌ها صورت بگیرد، مشکلات صنف پلاستیک رفع و قیمت مواد مصرفی به شدت افت خواهد کرد.

مقیمی با اشاره به این‌که قیمت‌گذاری مواد اولیه مورد نیاز صنف تولید پلاستیک در بورس صورت می‌گیرد، بیان کرد: پتروشیمی‌ها از دولت حمایت‌های قابل توجهی دریافت می‌کنند اما با وجود افت قیمت دلار از محدوده ۱۹ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان، قیمت‌ها از سوی پتروشیمی‌ها کاهش نیافته است.

رئیس اتحادیه پلاستیک و ظروف یک‌بار مصرف یادآور شد: خرید مواد اولیه از طریق بازار آزاد برای تولیدکنندگان به نسبت تامین از طریق بورس، ارزان‌تر است و دلیل آن این است که کارخانجات صوری که در شهرک‌های صنعتی سوله‌ای برای خود دست و پا کرده‌اند، با تکیه بر معافیت‌های مالیاتی، مواد اولیه را خریداری و آن‌را در بازار آزاد عرضه و هزینه معافیت از پرداخت مالیات‌ها را در جذب مشتری خرج می‌کنند.

ترکیه تهدید جدی برای ایران

وی اظهار کرد: تصمیمات لحظه‌ای و بدون بررسی کارشناسی نیز بازار خارجی محصولات پلاستیکی را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده که از این موارد می‌توان به تصمیم وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت مبنی بر انجام معامله با ارز دلار در تجارت با افغانستان و عراق اشاره کرد. این تصمیم عاملی شد تا کشور ترکیه در این دو بازار تهدید جدی برای ایران باشد، زیرا این کشور روند گذشته انجام معامله ایران را در پیش گرفته و با ارز مقصد یا مبداء، عرضه خود را انجام می‌دهد.

منبع: تابناک

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است