خانه علمی پژوهشیمقالات مروری بر فیلم نازک GeTe مبتنی بر مواد تغییر فاز دهنده

مروری بر فیلم نازک GeTe مبتنی بر مواد تغییر فاز دهنده

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

ژرمانیوم تلورید (GeTe) ماده­ای تغییر فاز دهنده (PCM) از خانواده کالکوژنید است­ که تحت انتقال برگشت­‌پذیر بین فاز آمورف و کریستالی در معرض پالس نوری یا الکتریکی قرار می­‌گیرد. برگشت پذیری ساختاری سریع GeTe را به عنوان ماده­‌ای ایده آل برای دستگاه­های ذخیره‌­سازی ایجاد می­‌نماید. GeTe به دلیل سرعت زیاد­، مصرف انرژی کم­، مقیاس‌­پذیری­، حفظ داده‌­ها و ظرفیت ذخیره‌­سازی یکی از بهترین کاندیداها برای فناوری­‌های حافظه غیر فرار است. در این بررسی در مورد تحولات موجود در GeTe PCM­، کار و تأثیر اتصال و دوپینگ آن­ها برای به روزرسانی عملکرد خود برای کاربردهای مختلف فناوری بحث می­‌شود.

نتیجه­‌گیری

توسعه در حافظه ذخیره‌­سازی حافظه مبتنی بر PCM در زمان‌­های اخیر موج تازه­­ای را تجربه نمود. GeTe مدیون توانایی انتقال فاز بین فاز آمورف و کریستالی است و بدین ترتیب عملکرد تحسین برانگیز در زمینه‌­های مختلف فناوری ارائه می‌­دهد. این بررسی از روش­های ساختگی  همراه بحث در مورد خصوصیات ساختاری­، نوری و الکتریکی مواد GeTe استفاده می‌­نماید. بحث در مورد تأثیر دوپینگ و مهندسی سطح مشترک انجام شده است. با این حال­، مشاهده شده است که در مورد وابستگی ترکیبی از خصوصیات مختلف مواد GeTe­، مطالعه محدودی وجود دارد که می‌­تواند بینش قابل توجهی در مورد کاربرد این ماده در زمینه نوری ارائه دهد. جدا از آن  تأثیر بازپخت بر خصوصیات ساختاری­، نوری و الکتریکی نیز فاقد اطلاعات کافی در گذشته است. تحقیقات در مورد این موضوع کمتر مورد بحث قرار گرفته و ارزیابی در آینده GeTe PCM برای کاربردهای بالقوه فراهم می آورد.

 

دانلود فایل : مروری بر فیلم نازک  GeTe  مبتنی بر مواد تغییر فاز دهنده

 

Reference:

Singh, Kamaljit, et al. "A review on GeTe thin film-based phase-change materials." Applied Nanoscience 13.1 (2023): 95-110.

https://doi.org/10.1007/s13204-021-01911-7

ترجمه و ویرایش: دانیال ابراهیم‌­زاده

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است