خانه علمی پژوهشی نانو‌پوشش محافظ و خودتمیز شونده

نانو‌پوشش محافظ و خودتمیز شونده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ستاد ویژه نانو: سیناواکس (Synavax) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به ارائه نوعی نانو‌پوشش محافظ و خودتمیز شونده شده‌است. این پوشش می‌تواند روی سطح ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این پوشش می‌تواند هزینه تعمیر و نگهداری را در ساختمان کاهش داده، آن را تمیز نگه داشته و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.
رنگسازی
این پوشش برای مالکان ساختمان بسیار جذاب است؛ چرا که در هنگام فروش یا اجاره ساختمان، یکی از مسائل بسیار مهم موضوع تعمیرات و مصرف انرژی ساختمان است. البته زمانی که موضوع فروش یا اجاره در میان باشد، بحث زیبایی و نمای ساختمان همیشه از مسائل اصلی است.
حفظ زیبایی ساختمان به صرف هزینه زیادی نیاز دار، این کار به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود به طوری که اگر مدتی روی حفظ زیبایی هزینه و مراقبت انجام نشود، مشکلاتی برای ظاهر ساختمان پیش خواهد آمد. رطوبت را می‌توان یکی از عوامل مشکل‌ساز در این مسیر دانست چرا که به سرعت موجب رشد جلبک یا قارچ روی سطح ساختمان می‌شود. تابش پرتو فرابنفش همیشه یکی از عوامل آسیب‌رسان به ساختمان است. بنابراین، باید برای تمام این موارد، از پیش تدابیری اتخاذ شود که این کار موجب متحمل شدن هزینه‌های سنگین به مالکان ساختمان است.
این جایی است که فناوری‌ نانو می‌تواند به مالکان کمک کند. شرکت سیناواکس با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به ارائه محصولی کرده که می‌توان از آن برای محافظت از ساختمان استفاده کرد. این نانوپوشش قابل استفاده روی سطح دیوارها و سطوح مختلف ساختمان است.
این فناوری مزایای زیادی برای ساختمان‌ها دارد و موجب تمیز ماندن و حفظ زیبایی آن می‌شود؛ بدون این که نیاز به تمیزکاری اضافه باشد. همچنین این پوشش می‌تواند کارایی انرژی را در ساختمان افزایش دهد.
از ویژگی‌های این نانوپوشش می‌توان به مواردی همچون ضد رطوبت، ضد پرتو فرابنفش، ضد گرما، زیست سازگاری، نامرئی بودن اشاره کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است