خانه خبر جوهر زیستی حاوی سلول بنیادی برای چاپ سه بعدی

جوهر زیستی حاوی سلول بنیادی برای چاپ سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو، این جوهر زیستی حاوی سلول بنیادی ، چاپ سه بعدی بافت زنده و یا چاپ زیستی را ممکن می کند و دو مولفه پلیمری متفاوت را در بر دارد: پلیمر طبیعی استحصال شده از جلبک دریایی و پلیمر سنتز شده مورد استفاده در صنعت داروسازی که هر یک نقش متفاوتی را ایفا می کند.

پلیمر

پلیمر سنتز شده، با افزایش دما موجب تغییر حالت جوهر زیستی از مایع به جامد می شود و پلیمر جلبک نیز پس از تزریق مواد مغذی سلول، نقش پشتیبان ساختاری را ایفا می کند. به گفته محققان دانشگاه بریستول، طراحی جوهر زیستی جدید بسیار دشوار بود زیرا به ماده ای چاپ پذیر و بسیار قوی نیاز داشت که بتواند پس از غوطه ور شدن در مواد مغذی، شکل خود را حفظ کند و به سلول ها نیز آسیب نزند. دستیابی به فرمول نهایی پس از آزمون و خطای بسیار محقق شد.

تولید این جوهر زیستی خاص به واقع تبدیل یک مایع به ژل در دمای 37 درجه سانتیگراد است که امکان ایجاد ساختارهای سه بعدی پیچیده زنده را فراهم می آورد .  تیم تحقیق توانستند برای مهندسی ساختارهای بافت از طریق چاپ سه بعدی، در طی پنج هفته، سلول های بنیادی را به استئوبلاست -سلول مولد ماده استخوان- و کندروسیت ها -سلول های مولد ماتریکس غضروف،تبدیل کنند.

این دستاورد که در نشریه Advanced Healthcare Materials منتشر شد، به توانایی چاپ بافت های پیچیده با استفاده از سلول های بنیادی افراد برای استفاده در جراحی های ایمپلنت استخوان و یا غضروف و به عبارت دقیق تر در جراحی های زانو و لگن، منجر می شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است