خانه شرکت های پتروشیمی شرکت پلیمر آریاساسول

شرکت پلیمر آریاساسول

توسط مدیر سایت
0 نظرات

تاریخچه شرکت پلیمر آریاساسول
وجود منابع عظیم گازی و نفتی در خلیج فارس که بخش عمده‌ای از آن نیز در حوزه گازی پارس جنوبی متمرکز گردیده است، موجب شد توجه مسئولین محترم نظام و در نهایت مدیریت محترم صنعت به بازیابی این منابع و سرمایه‌گذاری در منطقه پارس جنوبی معطوف شود. از این رو برنامه ساخت 17 مجتمع پتروشیمی در این منطقه از کشور، در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.
در این راستا و با توجه به برنامه‌های استراتژیک تدوین شده توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، واگذاری مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی به بخش خصوصی با گستردگی بیشتر دنبال شد. از اولین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه عسلویه در منطقه گازی پارس جنوبی، که به منظور ایجاد ارزش افزوده در منابع گاز ایجاد شد، طرح الفین نهم بود که اجرای آن به شرکت پلیمر آریاساسول واگذار گردید.
این طرح از مجموعه طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بود که فعالیت اولیه آن تحت مدیریت شرکت پتروشیمی پارس از اوایل سال 1379 آغاز و در ادامه، امور مربوط به قراردادهای اجرایی و تأمین منابع مالی آن از طریق فاینانس شروع شده بود. ولی در راستای سیاست‌های اقتصادی برنامه سوم و با توجه به اظهار علاقه شرکت SASOL از آفریقای جنوبی، جهت مشارکت در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های طرح الفین نهم، در تاریخ 19/01/1381 (آوریل 2002) تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ساسول آفریقای جنوبی (شعبه آلمان)، به امضاء رسید و بر مبنای آن واحد الفین و نیز دو واحد پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن متوسط و سنگین، از شرکت پتروشیمی پارس منفک و به عنوان یک مجتمع مستقل جهت اجرا به شرکت تازه تأسیس آریاساسول واگذار گردید، به این امید که این شرکت بتواند بهترین و برترین تولیدکننده پلیمر در سطح منطقه خاورمیانه محسوب گردد.
لازم به توضیح است که در خصوص مشارکت با طرف‌های خارجی در طرح‌های پتروشیمی، ابتدا مذاکراتی از طرف شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت انگلیسی BP انجام شد، ولی در اواخر سال 1380 به علت طولانی شدن مذاکرات، همکاری با شرکت مذکور لغو گردید. متعاقباً شرکت ساسول آفریقای جنوبی شعبه آلمان آمادگی خود را جهت مشارکت در طرح الفین اعلام نمود و از بین طرح‌های مختلف طرح الفین نهم جهت مشارکت انتخاب شد و ظرف مدت یکسال مذاکرات به نتیجه رسید.
در سال 1392 پس از اوج‌گیری تحریم‌ها، شرکت ساسول آفریقای جنوبی تصمیم به خروج از مشارکت و فروش سهام خود نمود. با توجه به موافقت شریک خارجی تغییر در ترکیب سهامداران رخ داد و شرکت پارس تامین‌مجد با خریداری سهام شریک خارجی به عنوان سهام‌دار جدید در زمره ذی‌نفعان سازمان قرار گرفت.

[mks_button size=”large” title=” شرکت پلیمر آریاساسول” style=”squared” url=”http://www.aryasasol.com/” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است