خانه خبر ساخت نورون مصنوعی توسط پلیمرهای رسانا

ساخت نورون مصنوعی توسط پلیمرهای رسانا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر نورون

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : دانشمندان موسسه کارولینسکای سوئد نوعی نورون تمام‌کاربردی مصنوعی را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی ارگانیک ساخته‌اند.

این نورون مصنوعی حاوی هیچ بخش زنده‌ای نیست، اما قادر است عملکرد سلول عصبی انسان را تقلید کرده و درست مانند نورون‌های انسانی ارتباط برقرار کند.پلیمر

نورون‌های موجود در مغز از یکدیگر جدا هستند و از طریق سیگنال‌های شیمیایی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که این سیگنال‌ها، فرستنده‌های عصبی خوانده می‌شوند. در درون یک نورون، این سیگنال‌های عصبی به پتانسیل جریان الکتریکی تبدیل می‌شوند و این جریان در طول آکسون نورون حرکت کرده تا به مقصد برسد.

تا پیش از این، تکنیک اصلی تحریک نورون در سلول‌های عصبی مبتنی بر تحریک الکتریکی بود، با این حال، دانشمندان موسسه کارولینسکا با همکاری دانشگاه لینشوپینگ سوئد، ابزار زیست‌الکترونیکی ارگانیک جدید را ساخته‌اند که قادر به دریافت سیگنال‌های شیمیایی است و این سیگنال‌ها می‌توانند به سلول‌های انسانی بازچینش شوند.

نورون عصبی جدید از پلیمرهای رسانا ساخته شده و درست مانند نورون‌های انسانی عمل می‌کند.

این نوآوری درمان‌های اختلالات عصی را ارتقا می‌دهد؛ دانشمندان حاضر در این تحقیق به دنبال کوچک‌کردن این ابزار هستند تا بتوانند آن را در بدن انسان بکارند. آن‌ها معتقدند در آینده می‌توان با افزودن ویژگی بی‌سیم به این سیستم از آن در بخش‌های بدن استفاده کرد.
جزئیات این دستاورد علمی در مجله Biosensors & Bioelectronics ارائه شد.

پلیمر

منبع: sciencealert ibtimes

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است