خانه علمی پژوهشی عرضه سه محصول نانوکامپوزیتی به بازار

عرضه سه محصول نانوکامپوزیتی به بازار

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هایدال، سه محصول نانوکامپوزیتی جدید به بازار عرضه کرده است. این نانوکامپوزیت‌ها ترکیبی از رزین و گرافن هستند که می‌توانند برای تقویت ساختار محصولات مختلف در بخش هوافضا و ورزش مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، شرکت هایدال کامپوزیت سلوشنز (Haydale Composite Solutions) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هایدال، سه محصول جدید به بازار عرضه کرده است. این محصولات، الیاف کربنی تقویت شده با گرافن هستند که با رزین‌های اپوکسی شرکت هانتسمن از سوئیس ترکیب شده و به بازار عرضه شده‌اند.

innovation-new-technologies این سه محصول انواع مختلفی از الیاف کربنی هستند که در شرایط مختلف دمایی و ساختاری ایجاد شده‌اند. این محصولات که به propeg شهرت دارند در واقع ورقه‌هایی کامپوزیتی بوده که درون یک سیستم رزینی قرار گرفته‌اند.
این الیاف را می‌توان برای تقویت محصولات مختلف در حوزه هوافضا، کالاهای ورزشی و مسابقه‌ای و همچنین لوله‌های تحت فشار استفاده کرد.
نیگل فاینی از مدیران تجاری این شرکت در توضیح پیرامون فوائد محصولات کامپوزیتی جدید هایدال می‌گوید: «این کامپوزیت‌ها می‌توانند روند رقابت در بازار را تغییر دهند. ما بسیار خوشحالیم که موفق به ارائه بهبودهایی در عملکرد گرمایی و حرارتی ساختاری رزینی/کربنی شده‌ایم. ما معتقدیم که می‌توان نانوکامپوزیت‌های پلیمری مختلف تولید کرد که خواص منحصر به فردی داشته باشد. چنین کامپوزیت‌هایی می‌توانند به دلیل خواص ویژه خود بسیار مورد توجه قرار گیرند.»
گرافن کاربردهای متعددی در صنعت دارد، برای مثال از آن می‌توان برای ساخت فیلترهای مختلف آب استفاده کرد. همچنین برای درمان برخی بیماری‌ها نظیر پارکینسون از گرافن می‌توان استفاده کرد که برای این کار، گرافن را به‌صورت الکترود به نرون‌های مغز متصل می‌کنند.
به نظر می‌رسد گرافن می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان ماده جادویی حفظ کند. این محصولات قدمی دیگر در این مسیر است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است