خانه خبر گزارش اولین روز اولین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند

گزارش اولین روز اولین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اخبار

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از بسپار، نخستین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند با حضور جمعی از صنعتگران، دانشگاهیان، اصحاب رسانه و میهمانان خارجی صبح امروز در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار کرد.

امید کوشکی دبیر کنفرانس و عضو هیات مدیره انجمن مستربچ و کامپاند ایران، عباس شعری مقدم عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و علینقی مشایخی موسس و استاد تمام دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند. پروفسور نازکدست، نخستین سخنران علمی کنفرانس نیز پس از مراسم افتتاحیه مطالب خود را بیان کرد.

اخبار

این همایش 26 و 27 بهمن در محل پژوهشگاه پلیمر برگزار می شود.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از خبرگزاری فارس، علینقی مشایخی در کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری با تأکید بر اینکه آثار برجام بر اقتصاد کشور از نیمه دوم سال 95 آشکار خواهد شد، گفت: پیاده سازی و نتایج برجام در اقتصاد کشور به سرعت عملی نخواهد شد و در این مدت باید همچنان شرایط سخت را پشت سر گذاشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور هم اکنون به لحاظ اقتصادی در حال رکود قرار دارد و رشد اقتصادی در حد صفر است. ضمن اینکه طی 8 سال گذشته، کشور با درآمدهای خوبی مواجه بود اما در مقابل به رشد و توسعه و ایجاد شغل توجهی نشد.

وی افزود: دولت یازدهم در ابتدای کارش با 500 هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها بخش خصوصی پیمانکاران و سازمان‌های عمومی فعالیت خود را شروع کرد و وقتی شرایط به گونه ای باشد که این بدهی ها پرداخت نشود، به طور قطع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گفته مشایخی، پس از سال 95 و اینکه سایر مسایل با عقلانیت حل و فصل شود به طور قطع پتانسیل و توانمندی ایران در عرصه اقتصادی گسترده خواهد بود. این در حالی است که برخی صنایع در ایران از توسعه بالایی برخوردار است و هم اکنون تولیدات این صنعت بالغ بر 62 میلیون تن است که اگر این صنعت با صنعت مستربچ و کامپاند تعامل پیدا کند مسیر گسترده ای پیش روی مجموعه صنعت کشور گشوده خواهد شد.

ارزش افزوده بالای صنعت مستربچ و کامپاند پلیمری

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای صنعت مستربچ و کامپاند پلیمری اظهار داشت: در دوران رکود باید این صنعت چندین خط استراتژیکی را دنبال کند که از آن جمله بای پوشش محصولات مستربچ وسیع‌تر شود. ضمن اینکه عمق صنعت به لحاظ ارزش افزوده افزایش یابد و البته تحقیق و توسعه و ارتقای کیفیت و برندسازی را باید بیش از گذشته جدی گرفت و در دستور کار قرار داد.

مشایخی دهه 70 تا اوایل دهه 80 را دوران جهش بزرگ پتروشیمی عنوان کرد و گفت: در آن دوران ظرفیت پتروشیمی 60 میلیون تن بود که در دوران تحریم این مقدار به 40 میلیون تن کاهش یافت. پیشبینی می شود این ظرفیت در آینده به 160 میلیون تن برسد. اما ظرفیت تولید مستربچ در کشور سالیانه تنها 600 هزار تن است که فاصله بزرگی با ظرفیت پتروشیمی کشور دارد. به جای خام فروشی این صنعت می تواند ظرفیت بزرگی در ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند. وی با بیان اینکه قیمت خوراک و انرژی در کشور کم است و باید قیمت تمام شده مستربچ و کامپاند نیز کم باشد افزود: باید تحلیل شود چرا نمی توانیم رقابت کنیم.

امید کوشکی، دبیر نخستین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری نیز در این همایش گفت: فاصله زیاد دانشگاه با نیازهای صنعت دلیل اصلی برگزاری این کنفرانس بوده است، ضمن اینکه نیاز به صنایع تکمیلی بشدت احساس شده است. این در حالی است که ایران اکنون در زمره برگزارکنندگان این کنفرانس در دنیا قرار گرفته است ضمن اینکه با این اقدام نیازهای ارتقای دانش فنی از کشور مرتفع خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است