Sorting by

×
خانه تکنولوژي سیستم‌های رباتیکی و خودکار و نقش آن در تحقق اهداف توسعه پایدار

سیستم‌های رباتیکی و خودکار و نقش آن در تحقق اهداف توسعه پایدار

توسط یاسمن باغبان
0 نظرات
توسعه پایدار رباتیک پلیم پارت
مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):
چکیده

علم رباتیک و سیستم‌های خودکار در حال تغییر شکل جهان، تغییر مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، تولید غذا و مدیریت تنوع زیستی هستند. در این حین که آن‌ها نقشی اساسی در تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ایفا خواهند نمود، اما هنوز فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط با آن‌ها در نظر گرفته نشده است. نویسندگان این مقاله، به بررسی افق تأثیرات رباتیک و سیستم‌های خودگرادن بر تمام اهداف توسعه پایدار پرداخته و با مشارکت 102 متخصص از سراسر جهان، گزارشی را ارائه نموده‌اند. علم رباتیک و سیستم‌های خودگردان احتمالا نحوه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را از طریق روش‌های جایگزینی و حمایت از فعالیت‌های انسانی، تقویت نوآوری، افزایش دسترسی از راه دور و بهبود نظارت، تغییر می‌دهند. تهدیدهای نوظهور وابسته به تقویت نابرابری‌ها، تشدید تغییرات محیطی، انحراف منابع از راه حل‌های سعی و خطا شده و کاهش آزادی و حریم خصوصی از طریق نظارت ناعادلانه است. اگرچه پیش‌بینی تأثیرات آینده علم رباتیک و سیستم‌های خودگردان بر اهداف توسعه پایدار دشوار است، بررسی جامع پیشرفت‌های فناوری برای جلوگیری از پیشامدهای زیان‌آور ناخواسته عاملی حیاتی است. علاوه بر این، علم رباتیک و سیستم‌های خودمختار باید به وضوح هنگام توسعه تکرارهای آینده اهداف توسعه پایدار در نظر گرفته شوند تا از معکوس کردن پیشرفت یا تشدید اختلافات جلوگیری شود.

نتیجه‌گیری

از طریق تجزیه و تحلیل محتوای پرسشنامه‌ای آنلاین (102 شرکت کننده)، ترکیب گروهی و محتوای کارگاه (44 شرکت کننده)، پنج فرصت کلیدی و چهار تهدید کلیدی (شکل 3) شناسایی گردید که باید در هنگام توسعه، به‌کارگیری و مدیریت RAS، با توجه به رسیدن یا جلوگیری از دستیابی به SDGs در نظر گرفته شوند. سپس، بر اساس مقیاس لیکرت، تأثیر مثبت و منفی RAS بر هر SDG و همچنین عدم قطعیت‌های مرتبط سنجیده شد.

در این مقاله بخوانید:

فرصت‌های کلیدی در برآورده کردن SDGs با استفاده از RAS
تهدیدهای کلیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار به دلیل استقرار RAS
تأثیر نهایی خالص RAS بر ارائه SDG
مزایای مشترک و مبادلات مرتبط با RAS و SDGs
RAS و SDGs و راه‌های رو به جلو
دانلود مقاله: تحقق اهداف توسعه پایدار به وسیله سیستم‌های رباتیکی و خودکار
Reference

S. Guenat, P. Purnell, Z. G. Davies, et al.“Meeting sustainable development goals via robotics and autonomous systems”. Nat Commun13, 3559 (2022).

DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-022-31150-5

ویراستار: یاسمن باغبان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است