خانه علمی پژوهشیمقالات اصلاح مواد سیلیکونی برای تولید محصولات پزشکی

اصلاح مواد سیلیکونی برای تولید محصولات پزشکی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

مطالعات تجربی اکتشافی که در طی آن چشم‌اندازی از اصلاح مواد سیلیکون داخلی مشخص می‌شود؛ فرمولی از پرکننده‌ها برای بهبود این مواد جهت ساخت محصولات پزشکی ایجاد می‌نمایند. پلیمرهای سیلیکونی سنتز شده با سطح بالایی از مقاومت حرارتی و اکسیداتیو نسبت به ازن و اشعه ماوراء بنفش مشخص و پایداری خواص مواد در هنگام عملیات طولانی مدت مورد تایید قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

- پلیمرهای سیلیکونی اصلاح شده با دی‌اکسید سیلیکون آبگریز شده با پایداری حرارتی و اکسیداتیو کافی نسبت به ازن و اشعه ماوراء بنفش مشخص می‌شوند.

- معرفی 7.5 درصد وزنی اکسید سیلیکون آبگریز به ساختار سیلیکونی سختی فزاینده‌ای را تا 39 واحد Shore فراهم می‌نماید که نشان‌دهنده بهبود ویژگی‌های مکانیکی ماده اصلاح شده می‌باشد.

- معرفی رنگدانه‌ها برای ایجاد رنگ پوست انسان به محصول منجر به کاهش پایداری خواص مواد سیلیکونی، به ویژه تغییر رنگ آن‌ها تحت تأثیر شرایط آب‌و‌هوایی در طول عملیات طولانی مدت نمی‌شود.

- تعامل چسب بین مواد سیلیکونی کهنه و لایه جدید اعمال شده به شکل پوششی مبتنی‌بر سیلیکون اصلاح شده نشان می‌دهد که لایه بیرونی پروتز سیلیکونی را می‌توان بدون آسیب رساندن به پایه آن تجدید نمود، که به‌ویژه در هنگام استفاده از ساختارهای مصنوعی، از جمله پروتزهای بیونیک گران‌قیمت اهمیت دارد.

- نتایج به‌دست‌آمده در این مطالعات چشم‌انداز مسیر انتخابی توسعه را تأیید می‌نماید و می‌تواند مبنای کار تحقیقاتی در زمینه‌های علم مواد پزشکی، آلوپلاستولوژی، ارتوپدی و تروماتولوژی باشد.

 

دانلود فایل : اصلاح مواد سیلیکونی برای تولید محصولات پزشکی

 

Reference

Valtsifer, V. A., Astashina, N. B., Savastyanova, M. A., Polyakov, D. I., & Bampi, A. M. (2023). Modifying Silicone Material to Make Products for Medical Purposes. Polymer Science, Series D16(3), 582-588.

DOI: 10.1134/S1995421223030498

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است