خانه علمی پژوهشیمقالات تهیه و کاربرد نانوالیاف الکتروریسی‌شده برای حسگرهای زیستی پوشیدنی

تهیه و کاربرد نانوالیاف الکتروریسی‌شده برای حسگرهای زیستی پوشیدنی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

ظهور فناوری نانو، ایده‌­ها و نوآوری‌­های بسیاری را در زمینه حسگرهای زیستی ارائه نموده است. نانوالیاف الکتروریسی دارای خواص بسیار عالی مانند سطح ویژه بالا، تخلخل بالا، هزینه کم، راندمان بالا هستند و می­‌توان آنها را با انواع حسگرها ترکیب نمود. این ویژگی‌­های قابل توجه کاربردهای گسترده‌­ای در زمینه حسگرهایی مانند نظارت بر آلاینده‌­های هوا، سنسورهای فشار بسیار حساس و حسگرهای زیستی برای نظارت بر نبض بدن دارند. این مقاله اصول کار و عوامل موثر بر نانوالیاف الکتروریسی را خلاصه می‌نماید و کاربرد آن‌ها را در حسگرهای زیستی پوشیدنی نشان می‌دهد.

نتیجه‌­گیری

در سال‌های اخیر، توسعه سریع فناوری الکتروریسی، روش‌های جدیدی از تفکر را برای همه اقشار جامعه به ارمغان آورده است. فناوری الکتروریسی نیز در زمینه حسگرها کاربرد زیادی دارد. نانوالیاف الکتروریسی دارای خواص زیادی مانند تخلخل بالا، سطح بزرگ، انعطاف پذیری خوب و غیره هستند. این عملکردهای قابل توجه، پایه محکمی برای توسعه حسگرهای پوشیدنی ایجاد نموده است. حسگرهای پوشیدنی به عنوان جهت تحقیقاتی نسبتا جدید توجه زیادی را به خود جلب نموده­‌اند. دامنه کاربرد حسگرهای زیستی پوشیدنی نیز بسیار گسترده است. به عنوان مثال، می­‌تواند تمام جنبه‌­های حرکت بدن را کنترل نموده تا سطح سلامت بدن را منعکس نماید. این مقاله مکانیسم‌­های اصلی و عوامل موثر بر فناوری الکتروریسی را بررسی می‌­نماید. همچنین کاربرد آنها در زمینه حسگرهای پوشیدنی را توضیح می­‌دهد. به­‌طور همزمان، کاربرد آنها را در زمینه حسگرهای پوشیدنی توضیح می­‌دهد و چندین روش کاربردی خاص را مثال می­زند.

اگرچه فناوری الکتروریسی پیشرفت‌­های مهمی در زمینه حسگرهای پوشیدنی ایجاد نموده است، تحقیقات عمیق بیشتری در تولید صنعتی و پوشش معمولی انسان مورد نیاز است. با توسعه فناوری الکتروریسی، انواع جدیدی از نانوالیاف را می­توان در حسگرهای حسی به کاربرد تا عملکرد آنها را بهبود بخشد.

 

دانلود فایل : تهیه و کاربرد نانوالیاف الکتروریسی­شده برای حسگرهای زیستی پوشیدنی

Reference:

Xu T, Ji G, Li H, Li J, Chen Z, Awuye DE, Huang J. Preparation and applications of electrospun nanofibers for wearable biosensors. Biosensors. 2022 Mar 17;12(3):177.

DOI: 10.3390/bios12030177.

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است