خانه علمی پژوهشیمقالات پلیمرهای هوشمند برای بررسی دقت پزشکی و سلول درمانی

پلیمرهای هوشمند برای بررسی دقت پزشکی و سلول درمانی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

مواد نرم به دلیل پیشرفت در دستگاه­‌های پزشکی، سلول درمانی و پرینت سه بعدی برای  سنجش دقت پزشکی، طی 10 سال گذشته به سرعت در زمینه زیست پزشکی توسعه یافته­‌اند. پلیمرهای هوشمند دسته­‌ای از مواد نرم هستند که به تغییرات محیطی پاسخ می­‌دهند. مثال معمولی پلیمرهای پاسخگوی حرارتی هستند که به طور گسترده به عنوان حامل سلولی و در چاپ سه بعدی استفاده می­‌شود. پلیمرهای خود ترمیم شونده یکی از انواع پلیمرهای هوشمند هستند که قابلیت بازیابی ساختار را پس از آسیب­‌های مکرر دارند و اغلب از طریق سوزن قابل تزریق هستند. پلیمرهای حافظه دار نوع دیگری از این نوع با قابلیت به خاطر سپردن شکل اصلی خود هستند. از این پلیمرهای هوشمند می توان به عنوان حامل سلول/دارو/پروتئین استفاده نمود. قابلیت تزریق و عملکرد حافظه شکل آنها به آنها اجازه می­‌دهد تا در چاپ زیستی، جراحی­‌های کم تهاجمی و  دقت پزشکی بالا استفاده شوند. این بررسی، طراحی کلی مواد، خصوصیات و همچنین پیشرفت‌ها و چالش‌های فعلی این پلیمرهای هوشمند را شرح می‌دهد.

نتیجه گیری

خاصیت پاسخگویی به محرک، رفتار حافظه شکل و توانایی خود ترمیمی مواد پلیمری هوشمند از ویژگی های مهم برای مهندسی بافت، دستگاه­های پزشکی و سلول درمانی است. پزشکی دقیق می تواند به تدریج با مواد پلیمری هوشمند با در نظر گرفتن جنبه­‌های "زمانی"، "مکانی" و "شخصی" محقق شود. مواد پلیمری هوشمند مواد زیست پزشکی امیدوارکننده ای برای توسعه داربست­‌های زیست تخریب پذیر یا زیست سازگار جدید برای تحقق جنبه زمانی هستند. طراحی مواد پلیمری هوشمند همچنین به بهبود توسعه هیدروژل‌های خود ترمیم‌شونده تزریقی و سیستم تحویل داروی کنترلی برای اجرای دیدگاه فضایی کمک می‌­نماید. آخرین مورد با اهمیت بالا، چاپ سه‌بعدی جوهرهای زیستی که حاوی سلول‌های بنیادی بیماران است، یک روش ساخت مهم برای ترکیب مواد پلیمری هوشمند و سلول‌درمانی برای پاسخگویی به جنبه شخصی می باشد. در نتیجه، توسعه مواد پلیمری هوشمند نقش مهمی در ترکیب هر سه جنبه برای سلول درمانی و دقت پزشکی دارد.

 

دانلود فایل : پلیمرهای هوشمند برای بررسی دقت پزشکی و سلول درمانی

 

Reference

Huang HJ, Tsai YL, Lin SH, Hsu SH. Smart polymers for cell therapy and precision medicine. Journal of biomedical science. 2019 Dec; 26:1-1.

DOI: 10.1186/s12929-019-0571-4

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است