خانه علمی پژوهشیمقالات قالبگیری میکرو تزریقی ایمپلنت‌های مناسب محفظه گرد حاوی دارو

قالبگیری میکرو تزریقی ایمپلنت‌های مناسب محفظه گرد حاوی دارو

توسط یگانه زیارتی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

قالبگیری میکرو تزریقی ایمپلنت‌های مناسب محفظه گرد حاوی دارو برای مدل حیوانی با استفاده از قالب‌های چاپ سه‌بعدی
چکیده

رویکرد جدید پزشکی برای درمان طولانی ‌مدت گوش داخلی، انتشار داروها از طریق غشای محفظه‌ای گرد از یک ایمپلنت مخصوص بیمار و داروساز است که در گوش میانی کار گذاشته می‌شود. در این پژوهش، ایمپلنت‌های مناسب محفظه گرد برای خوکچه هندی حاوی دارو (10 درصد وزنی دگزامتازون) از طریق قالبگیری تزریقی میکرو  با دقت بالا ساخته شدند. هر ایمپلنت یک دسته با ابعاد دارد که می‌توان از آن برای نگه‌داشتن ایمپلنت استفاده نمود. الاستومر سیلیکونی درجه پزشکی به عنوان ماده ایمپلنت استفاده می‌شود. قالب‌های μIM از رزین تجاری (Tg = 84 C) از طریق یک فرآیند DLP با وضوح بالا (xy با وضوح 32 ، z با وضوح 10 ، زمان چاپ سه‌بعدی حدود6 ساعت) به‌ صورت سه‌بعدی چاپ شدند. آزادسازی دارو، زیست‌سازگاری و کارایی زیستی GP-RNIs در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. GP-RNIs می‌توانند با موفقیت تولید شوند. سایش قالب‌ها در اثر تنش حرارتی مشاهده می‌شود. با این حال، قالب‌ها برای یک بار استفاده در فرآیند μIM مناسب هستند. حدود 10 درصد از بار دارو پس از 6 هفته (محیط کشت: سالین ایزوتونیک) آزاد شدند. ایمپلنت‌ها زیست‌سازگاری بالایی را در طی 28 روز نشان می‌دهند (کمترین میزان زنده ماندن سلولی ). علاوه بر این، اثرات ضد التهابی در طی 28 روز در آزمایش کاهش TNF-α مشخص شدند. این نتایج برای توسعه ایمپلنت‌های طولانی مدت آزادکننده دارو برای درمان گوش داخلی انسان امیدوارکننده می‌باشد.

نتیجه‌گیری

در این پژوهش، ساخت و تجزیه و تحلیل با دقت بالای ایمپلنت‌های حاوی دارو را برای تحویل کنترل شده دارو در گوش داخلی ارائه می‌نماییم. میانگین ایمپلنت‌های موقعیت مناسب محفظه‌ گرد در خوکچه هندی (GP-RNIs) از طریق قالبگیری تزریقی میکرو (µIM) با استفاده از قالب‌های تولید شده از طریق ابزارسازی سریع همراه فرآیند چاپ سه‌بعدی DLP ساخته شدند. یک رزین فوتوپلیمری تجاری موجود با موفقیت به عنوان ماده قالب استفاده شد. این رزین فوتوپلیمر در درجه اول برای قطعات بسیار دقیق برای دندان و جواهرات طراحی می‌شود. برای بهبود خواص مواد مانند مقاومت در برابر حرارت، نیازی به تقویت مواد پرکننده وجود ندارد. قالب‌های چاپ سه‌بعدی برای استفاده تکی در فرآیند μIM مناسب هستند، که امکان ساخت انفرادی ایمپلنت‌های بسیار شخصی‌سازی شده توسط بیمار را فراهم می‌نماید.

الاستومر سیلیکونی درجه پزشکی با گلوکوکورتیکوئیدDEX  (10 درصد وزنی) با دارو بارگذاری و با موفقیت برای μIM ایمپلنت‌ها استفاده شد. ایمپلنت‌های تولید شده توسط μIM زیست‌سازگاری بالایی را در یک دوره 28 روزه نشان می‌دهند. علاوه بر این، اثرات ضد التهابی در یک دوره 28 روزه در یک آزمایش کاهش TNF-α مشخص شدند که نشان‌دهنده کارآمدی زیستی بالای بار دارو می‌باشد. تحقیقات آزادسازی دارو در شرایط آزمایشگاهی، انتشار انفجاری حدود را در 13 ساعت اول در سالین ایزوتونیک نشان می‌دهد. فاز رهایش کندتر دارو با شیب خطی دنبال می‌شود. پس از 6 هفته، حدود 10 درصد از بار دارویی DEX آزاد ‌می‌شود. این نتایج برای تحویل داروی طولانی مدت یک RNI برای درمان گوش داخلی امیدوارکننده می‌باشد.

تحقیقات بیشتر بر روی آزمایش in vivo GP-RNI متمرکز خواهد شد. انتقال دارو از طریق RWM در گوش داخلی و اثر درمانی GP-RNI به ویژه باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، تحقیقات بیشتری برای تطبیق فرآیند تولید  مبتنی‌بر ابزار سریع ارائه شده با سایر مواد درجه پزشکی، به‌ویژه مواد زیست تخریب‌پذیر مورد نیاز است.

دانلود فایل : قالبگیری میکرو تزریقی ایمپلنت‌های مناسب محفظه گرد حاوی دارو برای مدل حیوانی با استفاده از قالب‌های چاپ سه‌بعدی

Reference

Mau, R., Eickner, T., Jüttner, G., Gao, Z., Wei, C., Fiedler, N., ... & Seitz, H. (2023). Micro Injection Molding of Drug-Loaded Round Window Niche Implants for an Animal Model Using 3D-Printed Molds. Pharmaceutics15(6), 1584.

https://doi.org/10.3390/pharmaceutics15061584

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است