Sorting by

×
خانه علمی پژوهشیمقالات بررسی‌های مربوط به آماده‌سازی و خواص حسگر فشار خازنی

بررسی‌های مربوط به آماده‌سازی و خواص حسگر فشار خازنی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):

بررسی‌های مربوط به آماده‌سازی و خواص حسگر فشار خازنی انعطاف‌پذیر BaTiO3/MwCNTs/PDMS با حساسیت بالا
چکیده

در این پژوهش، حسگر فشار خازنی انعطاف‌پذیر با تیتانات باریم متخلخل(BaTiO3) /نانولوله‌های کربنی چند جداره/(MwCNTs) پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان(PDMS) لایه کامپوزیتی به عنوان لایه دی‌الکتریک ساخته ‌شد. حساسیت، پایداری، زمان پاسخ و سازگاری انسانی حسگر به طور کامل مورد مطالعه قرار ‌گرفت. نتایج نشان می‌دهد که لایه دی‌الکتریک ریزساختار متخلخل قابل کنترل با موفقیت ساخته می‌شود که در آن پرکننده‌های هیبریدی BaTiO3 و MwCNTs با گذردهی بسیار بزرگ به طور همگن توزیع شده‌اند. حسگر فشار خازنی انعطاف‌پذیر BaTiO3/MwCNTs/PDMS دارای حساسیت بالا  و پایداری خوبی در محدوده فشار پایین (0.8 – 0 kPa) می‌باشد. علاوه بر این، حد تشخیص کم    و زمان پاسخ سریع  نیز به دست می‌آید. تست سازگاری انسانی نشان می‌دهد که این حسگر منعطف می‌تواند پاسخ بدن انسان را به سرعت دریافت نماید به طوری که چشم‌انداز کاربردی درخشان در لوازم الکترونیکی پوشیدنی را به نمایش می‌گذارد.

 

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، در این پژوهش از فرآیند اختلاط سه فازی ساده برای تولید حسگر فشار خازنی انعطاف‌پذیر با حساسیت بالا استفاده ‌شد. حساسیت حسگر با افزایش ثابت دی‌الکتریک لایه دی‌الکتریک و تهیه ساختار متخلخل بهبود می‌یابد. حساسیت بهینه حسگر 1.24 kPa-1 و مقدار LOD نیز 7 Pa می‌باشد. انعطاف‌پذیری خوب، زمان پاسخ سریع و حساسیت پایدار در 1000 چرخه خمشی دلخواه از ویژگی‌های این حسگر ساخته شده می‌باشد. این حسگر می‌تواند انواع فعالیت‌های انسانی مانند؛ لمس نمودن، بلعیدن، خم شدن و غیره را در زمان واقعی نظارت نماید.

 

دانلود فایل :  بررسی‌های مربوط به آماده‌سازی و خواص حسگر فشار خازنی انعطاف‌پذیر BaTiO3/MwCNTs/PDMS با حساسیت بالا

 

Reference

Wang, F., Tan, Y., Peng, H., Meng, F., & Yao, X. (2021). Investigations on the preparation and properties of high-sensitive BaTiO3/MwCNTs/PDMS flexible capacitive pressure sensor. Materials Letters303, 130512.

https://doi.org/10.1016/j.matlet.2021.130512

ترجمه و ویرایش : جواد برزویی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است