خانه خبراخبار علمی پژوهشی دریچه مقاوم نانوبتن پلیمری در تبریز ساخته شد

دریچه مقاوم نانوبتن پلیمری در تبریز ساخته شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز موفق به تولید دریچه مقاوم نانوبتن پودری واکنش پذیر از الیاف پلیمری شهری شد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل این شرکت و مخترع نانوبتن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابعاد صنعتی به جای میکروسیلیس از نانو سیلیس در بتون پودری واکنش پذیر این دریچه ها استفاده شده است و در سطح دنیا برای نخستین بار نانوبتن پودری واکنش پذیر اصلاح شده (CRPC) از الیاف پلیمری به جای الیاف فولادی و چدنی ساخته شده است.

میرتقی موسوی ادامه داد: این نانوبتن در ساخت ۲۰ نوع از دریچه های شرکت گاز، مخابرات، آب و فاضلاب و شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. وی با بیان اینکه ساخت این دریچه ۲ سال تحقیق و زمان برده است، توضیح داد: دوام این نوع بتن ۵۰ سال و مقاومت فشاری آن پنج برابر بتن ها و دریچه های مرسوم معمولی شهری است و در چرخه های یخبندانی منفی و مثبت ۳۰ درجه سانتیگراد دوام دارد.

موسوی با اشاره به سرقت دریچه های چدنی افزود: دریچه های ساخته شده با این نوع بتن، از لحاظ قیمت نصف قیمت دریچه های چدنی است. این مخترع با اشاره به اینکه این اختراع به شماره  ۰۰۹۱۵۷ الف/۸۹ ثبت شده است، دامه داد: رایزنی هایی انجام شده و درخواست هایی وجود دارد تا این محصول که به تولید انبوه رسیده است به کشورهای عراق و ترکیه صادر شود.

منبع : ایرنا 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است