خانه خبراخبار اقتصادی تداوم رکوردشکنی نفت در بازار جهانی

تداوم رکوردشکنی نفت در بازار جهانی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تقاضای قوی، به بالاترین حد چند سال اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۹۰ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در مقطعی تا مرز ۸۶ دلار و چهار سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص هفته گذشته حدود سه درصد صعود کردند.

تسهیل محدودیتها، کمکی به احیای مصرف سوخت

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: تسهیل محدودیتها در سراسر جهان به احیای مصرف سوخت کمک خواهد کرد و سوئیچ از گاز به نفت برای تولید نیرو به تنهایی تقاضا در سه ماهه چهارم را حداقل ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: انتظار می رود هوای سرد در نیمکره شمالی، کمبود عرضه نفت را تشدید کند. به نظر می رسد کمبود عرضه در بازار تشدید خواهد شد زیرا با آغاز سرد شدن هوا در نیمکره شمالی، کمبود انرژی حادتر می شود. با این که کمبود زغال سنگ، برق و گاز طبیعی به تقاضای بیشتر برای نفت منتهی می شود اما به نظر می رسد این وضعیت با عرضه بیشتر از سوی اوپک پلاس یا آمریکا همراه نمی شود.

قیمت نفت در بالای ۸۰ دلار یک اندیکاتور مثبت است

سخنگوی وزارت نفت عراق اظهار کرد قیمت نفت در بالای ۸۰ دلار یک اندیکاتور مثبت است اما به ثبات بلندمدت نیاز دارد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه اظهار کرد: این کشور از تولیدکنندگان نفت خواهد خواست تولید را افزایش داده و برای مصون نگه داشتن صنایع از افزایش هزینه های انرژی، گام بردارند.

میزان عرضه از سوی آمریکا می تواند افزایش پیدا کند زیرا افزایش قیمتها شرکتهای حفاری را تشویق کرده است فعالیت چاهها را ازسربگیرند. آمار روز جمعه شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر، با ۱۰ حلقه افزایش، به ۵۴۳ حلقه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، اقتصاد چین در سه ماهه سوم از کمبود برق، موانع عرضه و موارد شیوع کووید ۱۹ آسیب دید و با آهسته ترین نرخ در یک سال گذشته رشد کرد. نرخ روزانه پالایش نفت چین در سپتامبر به پایینترین میزان از ماه مه سال ۲۰۲۰ نزول کرد که ناشی از کمبود خوراک و بازرسی محیط زیستی بود که فعالیت پالایشگاهها را فلج کرد.

 

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است