خانه علمی پژوهشی تولید برق با نانو آهنرباها

تولید برق با نانو آهنرباها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک ابزار کشسان جدید با استفاده از نانو آهنرباها قادر است حتی وقتی خیس می‌شود نیز نیروی الکتریکی تولید کند.

مواد پیزوالکتریک و قابلیت تبدیل فشار به الکتریسیته

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ما تاکنون در مورد مواد پیزوالکتریک که می‌توانند فشار را به الکتریسیته تبدیل کنند، شنیده‌ایم، اما تاکنون این مواد دارای قابلیت‌های محدود کننده‌ای مانند ناتوانی در تولید انرژی کافی در صورت کمی خیس شدن هستند. اما حالا همه چیز در حال تغییر است.

ساخت دستگاه های بیوالکترونیکی خودکار،کارآمد و نرم به کمک اختراع جدید

یک اختراع جدید متشکل از ژنراتورهای مغناطیس‌کشسان که شامل یک ماتریس پلیمری سیلیکون کاتالیز شده با پلاتین است که در داخل آن نانو آهنرباهای نئودیمیوم-آهن-بور در مقیاس نانو قرار دارند، ابداع شده است که به ساخت دستگاه‌های بیوالکترونیکی خودکار، کارآمد، نرم و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند.

استفاده از حرکات بدن انسان برای تقویت حسگرهای تشخیصی

این فناوری از حرکات بدن انسان برای تقویت حسگرهای تشخیصی موجود در پوشیدنی‌ها و دستگاه‌های قابل کاشت(ایمپلنت) استفاده می‌کند و بهتر از همه اینکه حتی در صورت مرطوب و خیس شدن نیز کار می‌کند. این بدان معناست که بارش باران یا عرق بدن، آن را غیرفعال نمی‌کند.

“جون چن” استادیار زیست مهندسی در دانشگاه کالیفرنیا گفت: یافته‌های ما راه جدیدی را برای انرژی‌های عملی، سنجش و فناوری‌های درمانی که بدن انسان‌محور هستند و می‌توانند به اینترنت اشیا متصل شوند، باز می‌کند.

فناوری منحصر به فردی که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی همراه با آن روی پوست‌شان حرکت و ورزش کنند

وی افزود: چیزی که این فناوری را منحصر به فرد می‌کند این است که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی همراه با آن روی پوست‌شان حرکت و ورزش کنند و از آنجا که بیشتر به نیروی مغناطیسی متکی است تا الکتریسیته، رطوبت و عرق بدن، کارکرد آن را به خطر نمی‌اندازد.

“چن” و تیمش در ادامه گزارش دادند که اثر مغناطیس‌ کشسان این ابزار جدید، چهار برابر بیشتر از دستگاه‌های آلیاژی فلزی سفت و سخت در همان اندازه است.

تولید جریان الکتریکی ۱۰ هزار برابر بیشتر از فناوری‌های معمولی

در واقع این دستگاه، جریان الکتریکی ۴.۲۷ میلی آمپری بر سانتی متر مربع تولید می‌کند که ۱۰ هزار برابر بیشتر از فناوری‌های معمولی قبلی است.

در حالی که بسیاری از فناوری‌های مشابه دیگر نیز در حال آزمایش هستند،‌ اما متأسفانه فاقد کارکردی هستند که این دستگاه جدید ارائه می‌دهد یا اینکه انعطاف لازم را برای قرارگیری بر روی پوست ندارند و در رطوبت نیز مختل می‌شوند.

گفتنی است که این ژنراتورهای مغناطیس‌کشسان جدید حتی پس از نگه داشته شدن به مدت یک هفته در عرق مصنوعی به عملکرد عالی خود ادامه دادند.

“چن” و تیمش اکنون این اختراع را ثبت کرده‌اند و به دنبال کشف برنامه‌های کاربردی جدید و مفید برای آن هستند.

 

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است