خانه خبر ضدعفونی‌ کننده نانویی دوستدار محیط زیست، موجب حذف ویروس در مدت ۳۰ ثانیه شد

ضدعفونی‌ کننده نانویی دوستدار محیط زیست، موجب حذف ویروس در مدت ۳۰ ثانیه شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروهی از محققان کشور با استفاده از نانو ذرات نقره ضدعفونی‌کننده‌ای را عرضه کردند که بر اساس نتایج تست‌های انجام شده قدرت از بین برندگی ویروس در مدت ۳۰ ثانیه را دارد،علاوه بر آن این ضدعفونی‌ کننده نانویی دوستدار محیط زیست نیز می باشد.

ضدعفونی کننده ای با خاصیت ترمیم زخم

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور ضدعفونی‌ کننده نانویی حاوی نانو کلوئید نقره و هیدروژن پروکساید تولید کرده است که به دلیل داشتن نانو کلوئید نقره علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها و قارچ‌ها، خواص ترمیم زخم نیز دارد.

استفاده از الکل اتانول برای ضدعفونی دست می‌تواند باعث اگزمای‌ پوستی و حتی مشکلات تنفسی ‌شود و از طرفی الکل اتانول با سرعت بسیار زیاد تبخیر شده و اثرضدعفونی‌کنندگی آن الکل ۷۰ درصد اتانول برای از بین بردن ویروس در حدود ۱۰ دقیقه است.

این در حالی است که این ضدعفونی‌کننده نانویی بسیار ایمن، با تاثیرگذرای سریع و دوستدار محیط زیست است و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌های با منشا باکتری، ویروس و قارچ  استفاده کرد. این محصول علاوه بر گواهی ‌نانومقیاس، تاییدیه آزمایشگاه وزارت بهداشت، معاونت غذا و دارو و ستاد ویژه فناوری نانو را دریافت کرده است.

به نقل از ستاد نانو، این محصول به دلیل داشتن نانو کلوئید نقره علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها و قارچ‌ها نیز کاربرد دارد. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌کند و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

ماندگاری طولانی مدت ضدعفونی کننده نانویی

ماندگاری محصول بر خلاف سایر ضدعفونی کننده‌ها که اثرات لحظه‌ای دارند، طولانی مدت است.

طبق استانداردهای جهانی ضدعفونی‌کننده مناسب باید بار میکروبی را log۱۰۴ برای باکتری‌ها و log ۱۰۲ برای ویروس‌ها کاهش دهد. این محلول نانویی ضد عفونی کننده طبق تاییدیه آزمایشگاه معتمد (منطبق با استانداردهای ISIRI ۱۰۵۰۴ و ISIRI ۱۹۸۵۱) چند برابر استاندارد جهانی یعنی log ۱۰۸، بار میکروبی را در مدت زمان کمتر از یک دقیقه و ویروس را در مدت زمان کمتر از ۳۰ ثانیه کاهش داده و از بین می‌برد.

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است