خانه تکنولوژي تولید بومی رنگ نانوکامپوزیتی آب‌گریز

تولید بومی رنگ نانوکامپوزیتی آب‌گریز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
water resistance coat

مرجع پلیمر در بازار ایران: رنگ نانوکامپوزیتی آب‌گریز یکی از طرح‌های برنامه‌ی تجاری‌سازی فناوری نانو (Nano Match) است. این رنگ در حال حاضر به صورت پایلوت در چند پروژه‌ی مختلف استفاده شده‌است.

water resistance coat
رنگ نانوکامپوزیتی آب‌گریز
شرکت بهسان نانوتک، رنگ نانوکامپوزیتی آب‌گریز خود را در غرفه‌ی نانومچ برای علاقه‌مندان عرضه می‌کند. حسین نجف خانی، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: « رطوبت یکی از مشکلات رایج در سازه‌هاست و نشست آب می‌تواند موجب فرسودگی و آسیب به سازه‌ها شود. با توجه به مشکلات و محدودیت‌های رنگ‌های رایج، ما به دنبال عرضه‌ی محصولی بودیم که بتواند مانع از خوردگی سازه‌ها شود؛ از این رو با استفاده از نانوکامپوزیت‌های آلی و معدنی اقدام به تولید رنگی با خاصیت آب‌گریزی کردیم. در این رنگ از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آب‌گریزی استفاده شده است.»

نجف خانی درباره‌ی‌ فروش و بازاریابی این محصول می‌گوید: « در حال حاضر این محصول توسط یکی از استارت‌آپ‌های دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت خانه‌های ویلایی در شمال کشور مورد استفاده قرار گرفته است. ما 400 لیتر از این محصول را به این استارت‌آپ فروخته‌ایم. علاوه براین، به صورت آزمایشی در نمای یک ساختمان در اراک نیز استفاده شده است.»

مدیرعامل شرکت بهسان نانوتک درباره‌ی ویژگی‌های این محصول می‌گوید: « علاوه برخواص آب‌گریزی عالی، این محصول چسبندگی و نفود بالایی در سطح داشته و می‌تواند مقاومت مکانیکی و شیمیایی را نیز افزایش دهد. علاوه براین، این محصول می‌تواند سطح را در برابر پرتو فرابنفش حفظ کرده و پایداری بالایی داشته باشد. یکی از جذابیت‌های این محصول، مقاومت دربرابر تغییر رنگ و گرایش به زردی است. این رنگ نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت کمتری دارد.»

دامنه‌ی استفاده از این محصول وسیع است، به‌طوری که از آن می‌توان در میز و صندلی، مبلمان چوبی، آلاچیق و سونای خشک استفاده نمود.

این محصول ماحصل همکاری مشترک جمعی از محققان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است. این محصول در غرفه‌ی نانومچ برای بازدید علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است