خانه علمی پژوهشی روش فلئوردار کردن جدیدی که کارایی پیل‌های خورشیدی را افزایش میدهد

روش فلئوردار کردن جدیدی که کارایی پیل‌های خورشیدی را افزایش میدهد

توسط admin
0 نظرات
solar cells

مرجع پلیمر در بازار ایران: افزودن مولکول‌های فلئور به پلیمر پیل‌های خورشیدی می‌تواند کارایی آن‌ها را تا 10.2 درصد افزایش دهد. محققان این کار را روی پیل‌های خورشیدی حاوی فولرین-پلیمر انجام داده‌اند.

solar cells

یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی که روی پیل‌های خورشیدی فولرین-پلیمر کار می‌کنند، موفق شدند روشی برای فلئوردار کردن ابداع کنند که منجر به افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی می‌شود. محققان مؤسسه‌ی فناوری و فیزیک مسکو اعلام کردند که برای این کار فیلم لایه‌نازک جدیدی ساخته‌اند.

در این پروژه که محققانی از روسیه، فرانسه و قزاقستان حضور داشتند، روش فلئوردار کردن جدیدی ارائه شده که با استفاده از آن می‌توان کارایی پیل‌های خورشیدی مبتنی بر پلیمرهای آلی را بهبود داد. این گروه تحقیقاتی نشان دادند که وارد کردن اتم‌های فلئور به پلیمر می‌تواند کارایی پیل‌های پلیمری را 3.7 تا 10.2 درصد افزایش دهد.

محققان این گروه معتقدند که این کارایی هنوز کمتر از میزان استاندارد برای تجاری‌سازی پیل‌ها است. با این حال همین مقدار افزایش کارایی نیز می‌تواند عملکرد پیل‌های پلیمری را به سوی تجاری‌سازی هدایت کند. در مقاله‌ی این گروه آمده‌است که فلئوردار کردن و عامل‌دار کردن با زنجیره‌های جانبی آلکیلی می‌تواند کارایی پیل خورشیدی پلیمری را بیش از 10 درصد افزایش دهد.

پلیمر می‌تواند در پیکربندی‌های مختلفی ایجاد و با استفاده از این روش اتم‌های فلئور به درون ساختار پلیمر وارد شود. به اعتقاد دیمیتری ایوانوف، چالش اصلی بهینه‌کردن کارایی پیل‌ خورشیدی با انتخاب سطوح انرژی مولکولی مناسب در بخش دهندگی و گیرندگی الکترون است. همچنین ایجاد ساختار ابرمولکول مناسب که بتواند انتقال بار به الکترودها را تسهیل کند، اهمیت زیادی دارد.

در این پروژه مؤسسه‌ی فناوری و فیزیک مسکو، دانشگاه‌ استراسبورگ، دانشگاه لیون، مؤسسه‌ی علوم ماترکسیاس مولهوس و دانشگاه نظربایوف مشارکت داشتند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان Face-on orientation of fluorinated polymers conveyed by long alkyl chains: a prerequisite for high photovoltaic performances در نشریه‌ی Materials Chemistry A به چاپ رسیده‌است.

منبع: Scientists develop technique to boost organic solar cell efficiency

ستاد توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است