خانه علمی پژوهشی استفاده از روکش های پلیمری در درمان زخم های حساس

استفاده از روکش های پلیمری در درمان زخم های حساس

توسط admin
0 نظرات
medical wound cover

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه “تگزاس اِی اَند اِم” (Texas A&M) و موسسه فناوری “استیونز” (Stevens Institute of Technology) مواد جدیدی را تولید کرده‌اند که می‌توانند زخم‌های جدی را درمان کنند.

به نقل از مدگجت، محققان دانشگاه “تگزاس اِی اَند اِم” (Texas A&M) و موسسه فناوری “استیونز” (Stevens Institute of Technology) در حال کار و توسعه مواد جدیدی هستند که بتواند در درمان‌ زخم‌های حساس، به کلینیک‌های درمانی کمک کند.

این روکش‌های پلیمری حاوی نانوفیبرهایی هستند که آنتی‌بیوتیک‌ها را در خود نگه داشته و مواد آن‌ها را آزاد می‌کنند. نانوفیبرها این مواد را کاربردی می‌سازند و هنگامیکه در زخم تغییراتی ایجاد می‌شود، واکنش نشان می‌دهند.

“ویکتوریا آلبرایت” محقق این پروژه اظهار کرد، در این پروژه، ما روی ساخت مواد پلیمری تمرکز کردیم که بتوانند آنتی‌بیوتیک‌ها را جذب و آزاد کنند.

آنتی بیوتیک‌ها در درون “میسل‌ها” (micelles) نگهداری می‌شوند. میسل‌ها گروهی از مواد فعال سطحی متراکم هستند که در یک کلویید مایع پراکنده‌اند.

این میسل‌ها در فیبرهای زیست تخریب پذیر قرار می‌گیرند که سطح مواد را می‌پوشانند.

این محققان آزمایشاتی را روی مواد مدنظر خودشان انجام دادند و این مواد را در معرض باکتری‌های بیماری‌زایی قرار دادند که می‌توانستند منجر به نابودی این مواد شوند.

علاوه بر این، به علت ساختار پیچیده فیبرها و میسل‌ها، به نظر می‌رسید که این مواد میزبان خوبی برای رشد و حرکت سلولی باشند.

در نهایت، بررسی این عوامل منجر به تولید باندهایی شگفت انگیز شد.

این در حالی است که بررسی‌های محققان در این پروژه ادامه دارد.

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است