خانه اقتصادی افزایش حجم معاملات پلیمری ها نشان حمایت بازار از قیمت‌گذاری جدید ارز

افزایش حجم معاملات پلیمری ها نشان حمایت بازار از قیمت‌گذاری جدید ارز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا:  هفته گذشته رکوردی تاریخی در تاریخ معاملات در بورس کالا محسوب می‌َشود به ویژه در وضعیتی که بیشترین حجم معاملات پلیمری ها (هفتگی) در آذرماه سال 95 تاکنون به ثبت رسیده است که خود یک رکورد مهم محسوب می شود. این وضعیت به این دلیل حادث شد که قیمت‌های پایه به دلیل محاسبه با دلار 4200 تومانی با کاهش جدی روبه‌رو گشت و خریداران نیز از این فرصت مغتنم استفاده کرده و بسیاری از مواد اولیه خود را خریداری کردند.

محصولات پتروشيمي

رشد محدود حجم عرضه ها

این در حالی بود که حجم عرضه‌ها نیز از رشدی محدود برخوردار شد که نشان می‌دهد شرکت‌های پتروشیمی نیز حداقل در هفته گذشته از این روند عمومی تبعیت کردند. هفته گذشته بیش از 67 هزار تن از انواع پلیمرها در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با هفته پیش از رشدی 44 درصدی برخوردار شد. این مطلب نشان می‌دهد که در صورت تداوم قیمت‌گذاری با دلار 4200 تومانی دوره‌ای بسیار جذاب در برابر بازار و صنعت پلیمرها با رویکرد و محوریت صنایع پایین دستی خودنمایی خواهد کرد که قطعاً در آمارهای معاملات بورس کالا نیز مشاهده خواهد شد.

پیشبینی ثبات بازار داخلی

برپایه این گزارش ، با توجه به این شرایط از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که در روزها و هفته‌های آینده حجم معاملات در بورس کالا بالا باقی بماند که به آرامش و ثبات در این بازار و همچنین بازار داخلی منجر خواهد شد. از سوی دیگر در هفته گذشته حجم تقاضا نیز بیش از 140 درصد در بازار پلیمرهای بورس کالا افزایش یافت و به بیش از 278 هزار تن رسید. این شرایط کلی نوید روزهایی جذاب را برای صنایع پایین دستی و تکمیلی در صنعت پتروشیمی را از هم‌اکنون ایجاد کرده و می‌تواند بهاری پررونق را به همراه داشته باشد.

رشد بیشتر در معاملات شیمیایی ها

در بازار محصولات شیمیایی نیز شرایط مشابهی حکمفرما شد ولی رشد حجم معاملات بیشتر از بازار پلیمرها بوده است. در هفته گذشته در رینگ ترکیبات شیمیایی بورس کالا شاهد بودیم که حجم معاملات به نسبت هفته قبل از آن 53 درصد افزایش یافت ولی هنوز این بازار پتانسیل‌های رشد بیشتری دارد. این در حالی بود که حجم عرضه‌ها نزدیک به 44 درصد رشد کرد و حجم تقاضا نیز 54 درصد افزایش یافت. در صورت افزایش بیشتر حجم معاملات در بازار محصولات شیمیایی و حفظ سطوح جذاب و حتی رویایی در بازار پلیمرها به نظر می‌رسد چهره جدید و جذابی از بازار محصولات پتروشیمی را شاهد باشیم که خروجی آن تقویت حجم تولید در صنایع تکمیلی پتروشیمی و تقویت اشتغالزایی در این حوزه است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است