خانه علمی پژوهشیمقالات بهبود توسعه کامپوزیت‌های پلیمری با نانو ذرات

بهبود توسعه کامپوزیت‌های پلیمری با نانو ذرات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Paradigm for Polymer Nanocomposites

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان وزارت انرژی آزمایشگاه ملی Oak Ridge  (ORNL) روش شگفت انگیزی برای بهبود خواص پلیمرها با ترکیب با نانوذرات کشف کرده‌اند. آن‌ها نقش ساختار پلیمر، تعامل بین نانوذرات و پلیمر، اندازه و شکل نانو ذرات، پویایی و خواص ماکروسکوپی نانوکامپوزیت‌های پلیمری مورد استفاده در کاربردهای متعدد را بررسی کردند. با شناخت این عوامل می‌توان خواص مکانیکی، شیمیایی، الکتریکی، نوری و حرارتی را جهت بهبود طراحی کامپوزیت‌های پلیمری را تنظیم نمود.

 

Paradigm for Polymer Nanocomposites

 

محققان در تلاش بودند تا درک کنند جمع شدگی ابعاد نانوذرات می‌تواند اثری معکوس بر خواص مکانیکی نانو کامپوزیت‌های پلیمری داشته باشد یا نه. اما  آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اندازه بهینه‌ای از نانوذرات جهت رسیدن به خواص بسیار خوب وجود نخواهد داشت. در عوض آن‌ها دریافتند که رسیدن به ابعاد بسیار ریز از نانوذرات این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا خواص بسیار جدیدی را از ماده باید انتظار داشت.

این موضوع نه به علت اندازه، بلکه ذرات کوچکتر سریع تر از آنهایی که بزرگ هستند حرکت می‌کنند و با بخش های پلیمری کمتر در یک زنجیره مشابه برهمکنش خواهند داشت. بسیاری از بخش های پلیمری بیشتر به یک نانوذره بزرگ می چسبند، و باعث جدا شدن زنجیره از این نانوذرات می شود. در نتیجه  سرعت حرکت را می‌توان توسط تغییر اندازه ذرات و همچنین بر همنکش با زنجیره‌های پلیمری توسط تغییر سطح کنترل کرد.

دانشمندان قصد دارند تحقیقات خود را با تمرکز بر مطالعات دقیق در مورد تحرک نانوذرات و زمان جذب نانوذرات- پلیمر بر خواص ماکروسکوپی کامپوزیت‌ها برای دستیابی به خواص منحصر به فرد که تاکنون امکان پذیر نبوده، ادامه دهند.

دانلود کامل مقاله بهبود توسعه کامپوزیت‌های پلیمری با نانو ذرات:

Big Effect of Small Nanoparticles: A Shift in Paradigm for Polymer Nanocomposites

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است