خانه علمی پژوهشی توسعه قطعات الکترونیکی پلیمری مقرون به صرفه توسط اصلاح خواص سطح با لیزر

توسعه قطعات الکترونیکی پلیمری مقرون به صرفه توسط اصلاح خواص سطح با لیزر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
electronic circuit

مرجع پلیمر در بازار ایران: فناوری جدیدی برای نوشتن مدارات الکترونیکی مستقیما بر روی سطح پلیمرها توسط اصلاح خواص سطح با لیزر به عنوان بخشی از پروژه اروپایی Appolo توسعه یافته است و هزینه‌های فرآیند را حداقل تا یک سوم در مقایسه با فناوری‌های رایج مورد استفاده در صنعت را کاهش می‌دهد. این فناوری جدید توسط روش فعال سازی سطح انتخابی توسط لیزر (SSAIL) در مرکز علوم و فناوری فیزیک (FTMC) در ویلنیوس لیتوانی توسعه یافته است.

تجهیزات قالب‌گیری شده‌ی اتصالی (MID) (قطعات گرمانرمی که به صورت تزریقی قالب‌گیری شده) باعث صرفه‌جویی در وزن و هزینه شده و از مدارهای الکترونیکی مستقیما بر روی قطعات پلیمری استفاده می‌شود. این قطعات همچنین در محصولات خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت مدار چالش‌ برانگیزترین مساله در فرآیند تولید MID می‌باشد. تولید این قطعات هم از لحاظ فنی و هم تولید مقرون به صرفه می‌باشد.

این فناوری جدید برای پلاستیک‌های مرسوم بدون هیچ گونه افزودنی خاصی به کار می‌رود. در حقیقت افزودنی‌ها قیمت مواد اولیه پلاستیکی را سه الی پنج برابر افزایش می‌دهند اما فناوری SSAIL هزینه‌های فرآیند را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

فناوری SSAIL یک فرآیند سه مرحله‌ای می‌باشد:

مرحله اول: اصلاح سطح توسط لیزر

مرحله دوم: فعال‌سازی شیمیایی سطوح اصلاح شده

مرحله سوم: رسوب فلز توسط آبکاری الکترولس

منبع: plastemart

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است