خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت پوست مصنوعی که همانند یک آفتاب پرست تغییر رنگ می‌دهد

ساخت پوست مصنوعی که همانند یک آفتاب پرست تغییر رنگ می‌دهد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پوست آفتاب پرست

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):

مهندسان شیمی در دانشگاه استنفورد موفق به ساخت ماده‌ی الاستیک حساس به فشار شده‌اند که تغییر رنگ آن مشابه پوست خزندگان می‌باشد. این محصول الکتروکرومیک، رنگ آن با لمس و شرایط محیطی تغییر می‌کند.

پوست آفتاب پرست

در حال حاضر پیشرفت‌های قابل توجهی در تغییر رنگ وجود داشته است که پارچه‌های هوشمند حساس لمسی (e-skin) برای اولین بار دارای خاصیت الاستیسیتی در شبیه سازی پوست واقعی می‌باشد.

این محصول الهام گرفته از تغییر  رنگ پوست آفتاب پرست می‌باشد. بر اساس فشار اعمال شده، ولتاژ پلیمرهای میکرو ساختاری کششی تغییر می‌کند و در نهایت پلیمرهای الکتروکرومیک کششی بر اساس ولتاژ اعمالی تغییر رنگ می‌دهند.

این فرآیند چند مرحله‌ای است که مرحله اول با لمس کردن شروع می‌شود که باعث می‌شود ساختار شیمیایی پلیمر اندکی تغییر کند و رنگ در طول موج‌های مختلف منتشر ‌شود و مجددا با آزاد سازی فشار به حالت اولیه برگردد. در حالی که نسل اول پلیمرهای الکترو‌کرومیک می‌توانند بین سایه های قرمز و آبی تغییر رنگ دهند محققان انتظار دارند به زودی پلیمرهایی ایجاد کنند که بتوانند تمام رنگ‌های قابل دید را نشان دهند. از جمله کاربردهای e-skin می توان به لباس، تلفن هوشمند، ساعت هوشمند و هر نوع از وسایل پوشیدنی اشاره کرد.

به دلیل تغیر رنگی که e-skin دارد می‌تواند برای تشخیص و تعیین کمیت میزان فشاری که بر روی سطح اعمال می شود مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربردهای دیگر، می‌توان به استفاده از آن برای استتار بخش بیرونی خودروها، نمایشگرهای بزرگ برای مکان‌های سرگرمی فضای باز، و سنسورهایی که رنگ خود را جهت نشان دادن شکستگی‌های مهم در پل‌ها، ساختمان‌ها یا بال هواپیماها تغییر می‌دهند، اشاره کرد.

 

مشاهده ویدئو در رسانه پلیم پارت

http://www.aparat.com/v/QUBTx

منبع : sputniknews.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است