خانه شرکت های پتروشیمی پتروشیمی شهید تندگویان

پتروشیمی شهید تندگویان

توسط مدیر سایت
0 نظرات

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تصویب هیئت مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت اجرای طرحهای تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) درتاریخ 6/2/1377 تأسیس گردید.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به مصرف محصولات این طرح در بازارهای داخلی و خارجی و درجهت انجام بخشی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به اجرای این طرح با اهداف ذیل نموده است :
• حرکت در جهت خود اتکائی و قطع وابستگی در زمینه های مهندسی ، تجهیزات ساخت داخل، ساختمان و نصب وصنایع پائین دستی
• افزایش صادرات محصولات پتروشیمیایی
• انتقال فن آوری و تربیت نیروی انسانی
طرحهای PTA/PET اول ودوم درضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر و در زمینی به وسعت 34 هکتار احداث گردیده است .
اسید ترفتالیک خالص یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین های پلی اتیلن ترفتالات است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است .
پلی اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین مواد اولیه پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی ،صنایع تولیدفیلمهای پلاستیکی ، تولید انواع بطریهای نوشابه ، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته بندی مواد غذائی ،داروئی و بهداشتی می باشد که از روند رشد تولید و مصرف فزاینده ای بر خوردار می باشد.

بر اساس نمودار سازمانی جدید نیروهای مورد نیاز زمان بهره برداری 1180 نفر پرسنل رسمی می باشد و مابقی نیروهای مورد نیاز از طریق پیمانکاران بخش خصوصی تامین خواهد گردید. همچنین میزان اشتغال زائی این طرح در صنایع پائین دستی 5000 نفر پیش بینی شده است.

میزان کل سرمایه گذاری طرح 774 میلیون دلار و 2085 میلیارد ریال می باشد ومیزان فروش سالیانه محصول درظرفیت طراحی بیش از 800 میلیون دلار پیش بینی می گردد.
طرحهای PTA/PET .در دو فاز اجرا شده اند که فاز یک راه اندازی گردید ودر فاز دوم نیز واحد PTA-2 راه اندازی و واحد PET-2 در مرحله پیش راه اندازی می باشد .

[mks_button size=”large” title=”پتروشیمی شهید تندگویان ” style=”squared” url=”http://www.stpc.ir/” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است