خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت نوعی نانوساختار برای تصفیه و تجزیه رنگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ساخت نوعی نانوساختار برای تصفیه و تجزیه رنگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آميزه رنگ

مرجع پلیمر در بازار ایران : پژوهشگران دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوعی نانو ساختار از جنس اکسید تیتانیوم برای uni-amirkabirتصفیه پسآب‌های آلوده به رنگ ساختند.

به گزارش پلیم پارت ، فرناز معماریان، پژوهشگر طرح، اکسید تیتانیوم را یکی از کاتالیست‌های مناسب برای تجزیه رنگ در حضور نور فرابنفش ذکر کرد و گفت: یکی از مشکلات این کاتالیست نیاز به جداسازی آن از محیط پس از استفاده و همچنین چسبیدن و کلوخه شدن ذرات اکسید تیتانیوم بوده است.

وی افزود: در این طرح ابتدا محلول پلیمری مناسبی تهیه و سپس نانوذرات اکسید تیتانیوم محبوس شده در داخل پلیمر نایلون با استفاده از روش الکتروریسی به نخ تبدیل شد.

 

معماریان گفت: نوآوری این طرح قرار گرفتن ذرات نانوساختار اکسید تیتانیوم در الیاف و در ساختار نخ بوده است به گونه‌ای که مشکلات استفاده از آن را از بین می‌برد.

وی افزود: این الیاف به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که ذرات از آنها خارج نمی‌شود از این رو نه مشکل چسبندگی ذرات و نه مشکل بازیافت آنها به عنوان آلودگی ثانویه از محیط مطرح است. در ساختار جدید معرفی شده، نفوذ نور و نفوذ جرمی مایع به داخل ساختار نخ به راحتی صورت گرفته و با عبور محلول رنگ از کاتالیست و بدون نیاز به دیسپرس کردن کاتالیست در داخل آن، تجزیه رنگ به خوبی انجام می شود.

ضمن آنکه مراحل سانتریفیوژ و فیلتراسیون برای جداسازی کاتالیست از ساختار حذف شده است.

polymer_color

معماریان تصریح کرد: در این روش محلول حاوی رنگ از الیاف حاوی اکسید تیتانیوم در حالی که پرتوی فرابنفش به آن تابانده می شود، عبور می‌کند. در این حالت کاتالیست اکسید کننده‌های اکسیژن فعال را تولید می‌کند و موجب تجزیه رنگ می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است