خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید نانو رنگ‌های خود‌ تمیز‌شونده در نیلی فام

تولید نانو رنگ‌های خود‌ تمیز‌شونده در نیلی فام

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگ

مرجع پلیمر در بازار ایران : یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نانو رنگ های خودتمیز شونده ای با پایه آب در مقیاس صنعتی شد. این نانورنگها مقاوت بسیار خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و آلودگی‌ها از خود بروز می‌دهند.

سطوح ساختمان، به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و تماس مداوم با شرایط متغیر آب و هوایی، همواره در معرض آلودگی و تجمع مواد و ذرات بر روی سطح خود هستند. این امر نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد و رسیدگی را به همراه دارد و باعث افزایش هزینه‌های نگهداری ساختمان‌ها می‌ شود.

رنگ

 

استفاده از سطوحی که در برابر آلودگی از خود مقاومت نشان داده و از نفوذ آن جلوگیری می‌کنند، می توانند کمک قابل توجهی در زمینه‌ کاهش هزینه‌ها و نیز صرفه جویی در مصرف مواد اولیه باشد.

مقاومت در برابر نفوذ آلودگی و خود تمیزشونده

شرکت «نیلی فام ری» با به کارگیری نانوذرات در ترکیب رنگ‌های تولیدی خود، به محصولی با خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آلودگی و خود تمیزشونده دست یافته است که آن را با نام تجاری«نیلی فام» در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

با اضافه شدن افزودنی‌های نانو، رنگ تولیدی نهایی به گونه‌ای است که هنگامی که در معرض آلودگی قرار می گیرند، نانوذرات موجود در سطوح زیرین رنگ، آلودگی‌ها را به سمت سطح منتقل می کنند و نمی‌گذارند در عمق سطح باقی بماند. لذا ذرات و آلودگی روی سطح تنها با یک شست و شوی ساده به راحتی تمیز می‌شود.

استفاده از این محصول علاوه بر اینکه سطح دیوار‌ها را از آلودگی و تخریب در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند، به دلیل ماندگاری بالا و عدم نیاز به تجدید رنگ تا حدود مدت ۱۰ سال، از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه است.

این محصول که موفق به دریافت تأییدیه‌ نانو مقیاس از ستاد توسعه‌ فناوری نانو شده است، با بهره گیری از خاصیت فوتوکاتالیستی تیتان طراحی و به بازار عرضه شده است. رنگ‌های خود تمیز شونده علاوه بر استفاده در صنایع ساختمانی، قابلیت استفاده در صنایع غذایی و دارویی و بیمارستان‌ها، به عنوان پوشش بهداشتی، جهت جلوگیری از رشد میکروب و باکتری‌های مضر را نیز دارا هستند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است