خانه تکنولوژي توسعه نوع جدیدی از پلیمر

توسعه نوع جدیدی از پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
SPPV polymers

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلیمرهای ارگانیک در سلولهای خورشیدی، حسگرها، LED ها و بسیاری از دستگاه های دیگر کاربرد دارند. اخیرا” توسط محققین دانشگاه وین نوع جدیدی از پلیمر، S-PPV معرفی شده است که طرح تولید آن مدتها قبل به صورت تئوری مطرح شده بود ولی در عمل و از نظر فنی، امکان تولید آن وجود نداشت و اخیرا” و بعد از چندین سال کار مداوم، سر انجام تیم محققین این دانشگاه، یک فرآیند سنتز شیمیایی جدید برای تولید آن شناسایی و آن را به ثبت زسانده اند.

SPPV polymers

پلیمرهای SPPV

Glöcklhofer یکی از محققین انسیتو شیمی مصنوعی کاربردی در دانشگاه TU Wien می گوید: PPV ها پلیمرهایی هستند که دارای خواص فناوری فوق العاده هستند. آنها جریان الکتریکی را عبور می دهند و به نور واکنش میدهند لذا برای استفاده در سلول های خورشیدی و  LED ها بسیار جذاب هستند. همچنین بواسطه وجود ساختار هیدروکربنی طولانی و پایدار ، قابلیت اتصال به گروه های خاصی از مواد را دارند و می توان با انتخاب گروه های مختلف، خواص الکترونیکی حاصل را تنظیم کرد.

پس از چهار سال کار سخت و مشکلات متعدد، تیم تحقیقلتی بالاخره یک روش قابل اعتماد و ساده برای تولید S-PPV ها کشف کرد. در این روش مونومرهای مناسب با استفاده از تابش مایکروویو تولید می شوند. این مونومرها به هم متصل شده و پس از آن گروه های جانبی نیز می توانند اصلاح شوند.

Glöcklhofer می گوید:” روش به طور فوق العاده ای کار می کند و واکنش در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد. رنگ در طول فرآیند تغییر می کند و شما می توانید آن را همانطور که اتفاق می افتد مشاهده کنید.”

Glöcklhofer در مورد چشم انداز تجاری این کشف بسیار مطمئن بوده و معتقد است که این روش، یک روش سنتز ساده برای تولید گروه جدیدی از پلیمرها است. در این سنتز از مواد پایه ای ارزان قیمت استفاده می شود و در آن نیازی به کاتالیزورهای پالادیوم و یا مراحل مشابه گران قیمت، نیست. می تواند براحتی در ابعاد صنعتی انجام شود و محصولی را ارائه دهد که نه تنها دارای ویژگی های الکترونیکی بهبود یافته است بلکه از ثبات بهتری نیز برخوردار است.

علاوه بر آن، S-PPV ها، تقریبا” غیر سمی و زیست سازگار بوده و به همین دلیل، کاندیداهای عالی برای مصارف پزشکی، خواهند بود.

منبع: https://phys.org/news/2019-01-scientists-polymers.html

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است