خانه علمی پژوهشی پلیمری که در پاسخ به نور میتواند سخت و نرم شود

پلیمری که در پاسخ به نور میتواند سخت و نرم شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Optically healing polymers

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه MIT موفق به طراحی یک ماده پلیمری جدید شدند که ساختار آن می تواند در پاسخ به نور تغییر کند و از یک ماده سخت به یک ماده نرم تبدیل شود و خود را در هنگام صدمه، ترمیم کند.

 

Optically healing polymers

 

این ماده شامل پلیمرهایی است که به یک مولکول حساس به نور متصل شده اند و می توان از آنها برای تغییر پیوندهای تشکیل شده در مواد استفاده کرد. جانسون ( استاد دانشکده شیمی MIT) می گوید: از این مواد می توان برای پوشش اشیاء مختلف مانند اتومبیل ها یا ماهواره ها استفاده کرد، و به کمک آن قابلیت ترمیم پس از آسیب را برای آنها، فراهم نمود.

ساختار کنترل شده

بسیاری از خواص پلیمرها، مانند سختی و توانایی آنها برای گسترش، توسط توپولوژی آنها (چیدمان اجزاء تشکیل دهنده) کنترل می شود و معمولا هنگامی که یک ماده تشکیل می شود، توپولوژی آن نمی تواند به صورت برگشت پذیر، تغییر کند. به عنوان مثال، یک توپ لاستیکی الاستیک باقی می ماند و بدون تغییر ترکیب شیمیایی آن، امکان شکست آن وجود ندارد.

در این پزوهش سعی شده تا ماده‌ای ایجاد شود که می تواند به طور برگشت پذیر بین دو حالت توپولوژیکی مختلف تغییر کند.

مطالعه مقاله و منبع: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/07/180718131139.htm

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است