خانه تکنولوژي ساخت ماده رسانای پلیمری فلزی توسط محققان چینی

ساخت ماده رسانای پلیمری فلزی توسط محققان چینی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Conductive Polymer Metal Material

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان چینی ماده رسانای پلیمری فلزی  ساخته‌اند که می‌تواند کش بیاید و خم شود؛ این ماده نیمی پلیمر انعطاف‌پذیر و نیمی فلز مایع است. مدارهای ساخته شده با این ماده می‌توانند اشکال دو بعدی به خود بگیرند، همچنین این ماده غیرسمی است.

ژینگوا جیانگ، استاد مرکز ملی نانوعلم و تکنولوژی، در این باره می‌گوید: «مدارهای ساخته شده با این ماده، اولین ابزارهای الکترونیک‌ انعطاف‌پذیر هستند که رسانایی و کشسانی بالایی برخوردند و کاملا با طبیعت سازگاری دارد».

Conductive Polymer Metal Material

وی افزود: «معتقدیم این مدارهای انعطاف‌پذیر کاربردهای زیادی در الکترونیک‌های پوشیدنی و دستگاهی ایمپلنتی خواهند داشت».

رسانای پلیمری فلزی

این ماده «رسانای پلیمر فلزی» نام دارد و ترکیبی از دو مولفه متفاوت با ویژگی‌های یکسان است. فلزات به کار رفته در این ماده رساناهای آشنا مانند مس، نقره یا طلا نیستند بلکه گالیوم و ایندیوم است که حالت مایع غلیظ و چسبناکی دارند اما هنوز جریان الکتریسیته را از خود عبور می‌دهد.

دانشمندان دریافتند که ذرات کوچکی از این ترکیب فلز مایع با پشتیبانی شبکه‌ای از پلیمرهای مبتنی بر سیلیکون می‌تواند موادی که دارای رسانایی کافی هستند را در عملکرد مدار پشتیبانی کند.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است