خانه علمی پژوهشیمقالات کاهش التهاب زخم با نانو ذرات پلاستیکی

کاهش التهاب زخم با نانو ذرات پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
eutrophil–Particle Interactions in Blood

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه میشیگان موفق به توسعه نانو ذرات پلاستیکی شده‌اند که قادر به کاهش سلول‌های ایمنی ایجاده کننده التهاب در محل زخم می‌باشد.

eutrophil–Particle Interactions in Blood

التهاب یک شمشیر دو طرفه است. هنگامی که به وجود می‌آید به درمان بدن می‌کند و عفونت را از بین می‌برد. اما گاهی اوقات سیستم ایمنی بیش از حد واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، یک آسیب حاد ریوی منجر به از بین رفتن لایه سیال محافظ می‌گردد.

در حال حاضر، آزمایشات صورت گرفته بر روی موش ها نشان می دهد که نانوذرات ساده پلاستیکی قادر به نگه داری نوعی از سلول های ایمنی بدن به نام نوتروفیل هستند که باعث التهاب می‌گردند. بیماری های دیگر که در آن نوتروفیل ها باعث التهاب بیش از حد می شوند شامل عفونت خونی و سخت شدن شریان ها می باشند. نوتروفیل‌ها اولین سد دفاعی بدن محسوب می‌شوند و در حد لازم و منطقی ایجاد التهاب می‌کنند. این سلول‌ها تحت تأثیر سلول‌های سفید خون قرار می‌گیرند.

محققان با قرار دادن نانوذراتی پلاستیکی در محل زخم مشاهده نمودند که سلول‌های نوتروفیل ناپدید شدند. بررسی بیشتر نشان داد که برهم کنشی میان سلول‌ها و ذرات ایجاد می‌شود و بعد از آن، نوتروفیل‌ها در ذرات پلاستیک به ‌دام می‌افتند. در واقع سلول‌های نوتروفیل در حین حرکت به سمت محل زخم برای ایجاد التهاب، به نانوذرات پلاستیک برخورد کرده و تغییر جهت می‌دهند و به جای سفر به محل زخم و ایجاد التهاب در آن، به جنگ با نانوذرات پلاستیکی می‌روند تا آن را از بدن دور کنند.

دانلود کامل مقاله کاهش التهاب زخم با نانو ذرات پلاستیکی :

eutrophil–Particle Interactions in Blood Circulation Drive Particle Clearance and Alter Neutrophil Responses in Acute Inflammation

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است