خانه علمی پژوهشیمقالات جداسازی متان از CO2 توسط غشای جدید پلیمری

جداسازی متان از CO2 توسط غشای جدید پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Highly selective gas separation by new Polymer filtter

مرجع پلیمر در بازار ایران: برای تولید گاز طبیعی و گاز زیستی مناسب جهت استفاده، متان باید از CO2 جدا گردد. این جداسازی توسط غشاهایی صورت می‌گیرد که متان را متوقف و اجازه عبور CO2 را از خود می‌دهد. محققان دانشگاه Leuven موفق به توسعه غشای جدیدی شده‌اند که باعث می شود فرایند جداسازی بسیار موثر باشد.

Highly selective gas separation by new Polymer filtter

متان هرگز در شکل خالص آن یافت نمی شود. برای مثال گاز طبیعی، حاوی مقدار کمی از دی اکسید کربن و گاهی تا 50 درصد است. برای تصفیه نمودن متان، یا به عبارت دیگر حذف CO2، صنعت اغلب از غشاء استفاده می کند. این غشاها به عنوان غربال مولکولی عمل کرده و باعث جداسازی متان و CO2 می‌شوند. سپس متان می‌تواند به عنوان منبع انرژی برای گرمایش، تولید مواد شیمیایی یا سوخت استفاده شود، در حالی که CO2 می‌تواند برای سوخت‌های تجدیدپذیر و مواد شیمیایی مجددا استفاده گردد.

یک غشای موثر و کارآمد تنها اجازه عبور CO2 را می‌دهد، غشاهای صنعتی در دسترس موجود یا گزینش پذیری و یا نفوذ پذیری بالایی را دارا هستند. بهترین غشاهای موجود شامل یک ماتریس پلیمری با پرکننده در آن، به عنوان مثال چارچوب آلی فلز (MOF) می‌باشد. این پرکننده MOF دارای حفره های نانومقیاس است. مطالعه جدید نشان داده است که ویژگی‌های این نوع غشاء با حرارت‌هایی بالاتر از 160 درجه سانتیگراد در طی فرآیند تولید بهبود می‌یابد. در حقیقت پیوندهایی عرضی در ماتریس پلیمری افزایش می‌یابد و غشاء متراکم می‌گردد. در این دما ساختار MOF تغییر می‌کند و گزینش پذیرتر می‌شود. این فرآیند حرراتی همچنین باعث بهبود چسبندگی پلیمر-پرکننده می‌گردد. غشای جدید دارای بالاترین میزان گزینش پذیری را در بین غشاهای موجود می‌باشد.

دانلود کامل مقاله جداسازی متان از CO2 توسط غشای جدید پلیمری:

Highly selective gas separation membrane using in situ amorphised metal–organic frameworks

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است