خانه خبر تولید تایر خودرو از نوعی گیاه صحرایی

تولید تایر خودرو از نوعی گیاه صحرایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تایر

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : شرکت آمریکایی Cooper Tire به دنبال تولید تایرهای خودرو از نوعی گیاه صحرایی بومی جنوب غربی آمریکا به نام guayule است.

این شرکت مدعی است می‌تواند تا سال 2017 تایر کامل را از لاستیک مشتق‌شده guayule تولید کند.

در این پروژه، یک شرکت کشت‌دهنده گیاهان و تولیدکننده لاستیک از آن‌ها به نام PanAridus و همچنین دانشگاه‌های کلمسون و کورنل نیز همکاری دارند.تایر

پروژه شرکت Cooper Tire بخشی از برنامه «تحقیقات توده زیستی و توسعه مبتکرانه» با بودجه 6.9 میلیون دلاری است که توسط وزارت انرژی امریکا و وزارت کشاورزی این کشور به طور مشترک تامین می‌شود.

گفته می‌شود گیاه صحرایی guayule علاوه بر تولید شیره خامی که می‌تواند به شکل لاستیک پردازش شود، همچنین صمغی تولید می‌کند که می‌توان از آن در تولید چسب‌ها، طعم‌ها، رایحه‌ها و سوخت زیستی استفاده کرد. همچنین مواد این گیاه را می‌توان به سوخت زیستی تبدیل و در ساخت مواد به کار برد.

علاقه به کشت‌دادن guayule به عنوان جایگزینی برای گیاه hevea (منبع لاستیک طبیعی) از اوایل دهه 1900 مطرح شد و به ویژه در دوران جنگ جهانی دوم و در نهایت در دهه 1970 تقویت شد.

گیاه Guayule بسیار سریع‌تر از hevea رشد می‌کند با این حال گیاه hevea دارای مزیت‌هایی است. Hevea کمتر ترک بر می‌دارد و حین تولید لاستیک از آن حرارت زیادی تولید نمی‌شود در حالی که تولید لاستیک از guayule موجب ایجاد گرمای زیادی می‌شود.

تایرها مسئول مصرف 70 درصد لاستیک در سراسر جهان هستند و با صنعتی‌شدن کشورهای بیشتر، تقاضا برای آن‌ها افزایش می‌یابد.

با این حال، شرکت‌ها مدعی‌اند صنعت می‌تواند تا سال 2024 حدود 21 میلیون هکتار دیگر از گیاه hevea را مصرف کند.

منبع: coopertire

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است