خانه خبر حمایت وزارت نفت از سه هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری

حمایت وزارت نفت از سه هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگنه

مرجع پلیمر در بازار ایران: بیژن نامدار زنگنه اعلام کرد وزارت نفت با ۲۰ دانشگاه کشور قرارداد پژوهشی در حوزه بالادستی امضا کرده و تاکنون ۳۸ میلیارد تومان و ۹ میلیون یورو از مبالغ این قراردادها اجرایی شده است.

رنگنه

بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: «وزارت نفت از سال ۹۲ تاکنون از سه هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری بیش از ۱۰ میلیارد تومان حمایت مالی کرده است. سقف حمایت مالی از رساله‌های دکتری در این وزارتخانه ۱۲ میلیون تومان و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ۸ میلیون تومان بوده است.»

قرارداد پژوهشی با ۲۰ دانشگاه کشور

او ادامه داد: «با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه وسیعی برای ارتباط وزارت نفت با دانشگاه‌ها آغاز شد که بر این اساس این وزارتخانه در حوزه بالادستی با ۲۰ دانشگاه کشور قرارداد پژوهشی منعقد کرد. این وزارتخانه همکاری‌های مختلفی با دانشگاه‌های مختلف کشور دارد و پروژه پژوهشی با دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در منطقه غرب کارون انجام داده است که نتایج عملیاتی خوبی از این پژوهش به دست آمده است.»

زنگنه افزود: «تاکنون ۳۸ میلیارد تومان و ۹ میلیون یورو از مبالغ این قراردادها اجرایی شده است. این قراردادها با هدف ازدیاد برداشت از مخازن نفتی منعقد شده که متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۱۵ درصد تاکنون بوده است و دانشگاه‌ها برای اجرای این قراردادها می‌توانند با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی به صورت مشترک نیز همکاری کنند.»

وزیر نفت اعلام کرد در تمام قراردادهای نفتی دانشگاه‌های داخلی را به عنوان شریک پژوهشی محسوب می‌شوند تا از این طریق ارتباط صنعت با دانشگاه در کشور توسعه یابد.

وزیر نفت به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه پایین دستی نفت اشاره کرد و گفت: «در این قراردادها یک دانشگاه به عنوان دانشگاه محوری انتخاب و دانشگاه‌های همکار نیز انتخاب خواهند شد. در این زمینه ۱۲ قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم فرآیندهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌ها تولید کنیم. در حوزه پایین دستی طی سال‌های گذشته ۳۷۰ قرارداد با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان با ۶۶ دانشگاه و مرکز پژوهشی منعقد شده است.»

همچنین زنگنه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعت نفت درباره جذب در وزارت نفت گفت: «ما با این دانشجویان قراری نداریم. این دانشجویان بورسیه هستند و در دوران تحصیل پول دریافت می‌کنند. برنامه داریم که به زودی اعلام کنیم تا این دانشجویان برای مصاحبه استخدامی به وزارت نفت بیایند.»

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم منتقل می‌شود نیز گفت: «اگر وزارت علوم در این زمینه حرفی دارد بروند و آن را دنبال کنند. ما فعلا داریم این دانشگاه را اداره می‌کنیم.»

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است