خانه علمی پژوهشیمقالات فوم پلیمری با قابلیت جذب کربن دی اکسید

فوم پلیمری با قابلیت جذب کربن دی اکسید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فوم اسفنجی

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه Rice موفق به ایجاد فوم سبک وزن از صفحات دو بعدی بور نیترید شش وجهی شده‌اند که قادر به جذب کربن دی اکسید می‌باشد. نتایج این تحقیقات در مجله  ACS Nano به چاپ رسیده است.

فوم اسفنجی

محققان با خشک کردن انجمادی صفحات بور نیترید شش وجهی، باعث تبدیل آن به مقیاس بزرگتر شده که در مایعات حل می‌گردد.  اما با اضافه کردن کمی از پلی وینیل الکل (PVA) به ترکیب، آن را تبدیل به یک ماده بسیار مستحکم و سودمند می‌کند.

فوم جدید بسیار متخلخل است و می‌تواند به عنوان تصفیه کننده هوا و مواد جاذب گاز مورد استفاده قرار گیرد. حتی مقدار بسیار کمی از PVA می‌تواند مفید باشد و باعث ایجاد چسبندگی در اتصالات بین صفحات بورنیترید می‌شود و در عین حال سطح آن به سختی تغییر می کند.

در شبیه سازی های مولکولی، فوم 340 درصد نسبت به وزن خود می‌تواند کربن دی اکسید را جذب کند. گاز گلخانه‌ای را می‌توان از مواد خارج کرد و مجددا مورد استفاده قرار بگیرد.  تست های فشرده نشان داد که فوم از طریق 2000 چرخه نیز سخت تر می شود.

هنگامی که فوم با پلیمر PDMS پوشانده شود به عنوان محافظ موثر از لیزرها می‌تواند عمل کند که در زیست پزشکی، الکترونیک و سایر موارد استفاده می شود.

در نهایت محققان می‌خواهند کنترل اندازه منافذ مواد را برای کاربردهای خاصی مانند جداسازی روغن از آب بدست آورند.

دانلود کامل مقاله فوم پلیمری با قابلیت جذب کربن دی اکسید:

Lightweight Hexagonal Boron Nitride Foam for CO2 Absorption

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است