خانه تکنولوژي تولید سریع وآسان پلیمرهای حاوی سولفور

تولید سریع وآسان پلیمرهای حاوی سولفور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی موفق به توسعه یک راه سریع و آسان برای ساخت پلیمرهای حاوی سولفور شده‌اند که هزینه تولید در مقیاس وسیع را کاهش می دهد.

کاهش حجم تولید ضایعات خطرناک در تولید پلیمرهای حاوی سولفور

نتایج این دستاورد در مجله Nature Chemistry and Angewandte Chemie به چاپ رسیده است. توسعه این محصولات جدید پلیمری، باعث کاهش حجم تولید ضایعات خطرناک می‌گردد. این تکنیک جدید SuFEx  نام دارد و برای تبادل فلوراید سولفور است. این روش تولیدی با نوع جدیدی از کاتالیزورها مخلوط شده و باعث افزایش سرعت واکنش می‌گردد. از این محصول جدید می‌توان در ساخت محصولات متنوعی اعم از بطری آب، گوشی‌های موبایل، تجهیزات پزشکی و حتی شیشه‌های ضد گلوله استفاده نمود.

هنگامی که یک مولکول مفید کشف می شود، واکنش های کمی وجود دارد که شیمیدان ها می توانند از آن استفاده کنند که به اندازه کافی ساده و کارآمد باشد تا تولیدات صنعتی را برای مقابله با هزینه بهینه برآورده سازند. در سال 2001، بری شارپلس، برنده جایزه نوبل، یک مفهوم جدید برای شیمی آلی تحت عنوان  “click chemistry” (به معنی شیمی بسیار سریع) را معرفی کرد که مجموعه‌ای از واکنش‌هایی قابل کنترل با واکنش پذیری و بازدهی بالا می‌باشد که نیاز به هیچ گونه خالص سازی ندارد.

محققان زنجیره‌های طولانی از مولکول‌های حاوی سولفور (پلی سولفات و پلی سولفونات) با استفاده از SuFEx click reaction ایجاد نمودند.

 در حالی که پلی سولفات ‌ها به عنوان رقبای پلی‌کربنات‌ها پتانسیل بالایی دارند اما به دلیل عدم وجود فرآیندهای صنعتی قابل اعتماد و مقیاس پذیر، کمتر در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای غلبه بر چالش های تولید انبوه پلی سولفات ها و پلی سولفانات های ، تیم TSRI به بررسی کاتالیزورهای مختلف برای بهینه سازی واکنش SuFEx پرداخته است.

دانلود کامل مقاله:

Bifluoride-catalysed sulfur(VI) fluoride exchange reaction for the synthesis of polysulfates and polysulfonates

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است