خانه تکنولوژي افزایش تولید پروپیلن به کمک کاتالیست جدید

افزایش تولید پروپیلن به کمک کاتالیست جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:  شرکت چیودا کورپوریشن ژاپن به تازگی یک فرآیند نوین کراکینگ نفتا را با هدف افزایش تولید پروپیلن و مصرف کمتر انرژی در مقایسه با روش های رایج کراکینگ حرارتی نفتا (naphtha thermal-cracking) توسعه داده است.

کاتالیست جدید

این شرکت به تازگی کاتالیست جدیدی بر پایه زئولیت نوع MFI اصلاح شده به وسیله آهن و گالیم (iron- and gallium-modified MFI-type zeolite) با قطر حفره 0.5 تا 0.6 نانومتر ارائه و به طور موفقیت آمیزی برای کراکینگ کاتالیزوری نفتا (catalytic cracking of naphtha) مورد استفاده قرار داد.

بر اساس این گزارش ، اصلاح صورت گرفته به وسیله آهن و گالیم از پلیمریزاسیون آروماتیک ها که سبب تبدیل شدن به زغال (coking) و کاهش عمر کاتالیست می شود؛ جلوگیری می کند.

شرکت چیودا کورپوریشن در حال حاضر یک پروژه آزمایشی را با حمایت سازمان توسعه انرژی های نو و فناوری های صنعتی که از سال 2015 با این شرکت همکاری داشته، تکمیل کرده است. انتظار می رود فناوری جدید تا سال 2021 میلادی به مرحله بهره برداری تجاری برسد.

کاتالیست جدید نشان داده است که میزان پروپیلن تولیدی به کمک روش جدید در مقایسه با کوره های کراکینگ متعارف، با افزایش 15 درصدی به 30 درصد می رسد. از طرفی شرکت چیودا کورپوریشن معتقد است که مطابق آزمایش های پیوسته صورت گرفته برای بیش از 1000 ساعت در یک راکتور ارزان قیمت بستر ثابت (inexpensive fixed-bed reactor)، کاتالیست یادشده از ماندگاری طولانی تری نیز برخوردار است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است