خانه علمی پژوهشیمقالات نانوکامپوزیت ها به عنوان مواد پیشرفته برای صنعت هوا و فضا

نانوکامپوزیت ها به عنوان مواد پیشرفته برای صنعت هوا و فضا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانوکامپوزیت

دپارتمان علمی مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :مقاله نانو کامپوزیت ها به عنوان مواد پیشرفته برای صنعت هوا فضا را آماده کرده که می توانید این مقاله را به زبان انگلیسی مطالعه نماید .نانوکامپوزیت

چکیده نانوکامپوزیت ها به عنوان مواد پیشرفته برای صنعت هوا و فضا

نانوکامپوزیتهای پلیمری، متشکل از نانوذرات پراکنده در ماتریس پلیمری، به علت داشتن خواص جذاب پرکننده های نانوساختاری، مانند نانولوله های کربنی و سیلیکات های لایه ای، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. افزودن حجم کمی از نانوذرات (1- 5٪)، بهبود قابل ملاحظه ای در خواص ماده در مقایسه با مقادیر مرسوم پرکننده های سنتی ارائه کرده است (15- 40٪).

نانوکامپوزیت های ساختاری، ساختارهای تقویتی مبتنی بر الیاف کربن یا شیشه ای بکار گرفته شده در داخل ماتریس پلیمری اصلاح شده را با پرکننده های نانویی نشان می‌دهد.

کامپوزیت های ساختاری، مهمترین کاربردهای نانوکامپوزیت ها در زمینه هوا فضا، به عنوان ورقه و ساختارهای ساندویچی هستند. همچنین، آنها می توانند به عنوان پشتوانه های ضد رعد و برق، ضد رادار و رنگ استفاده شوند. این مقاله اثرات پراکندگی صوتی نانولوله های کربنی و مونتموریلونیت را بر روی خواص مکانیکی، الکتریکی، رئولوژیکی و تریبولوژیکی پلیمرهای اپوکسی و کامپوزیت های چند لایه، با الیاف کربن یا شیشه ای تقویتی، با ماتریس اپوکسی نانو افزوده شده ارائه می‌دهد. یکی از مشاهدات مهم این است که مقادیر نانورس بالاتر از 2٪ وزنی، یک افزایش از 1500 تا 50000- 100000 cp در ویسکوزیته رزین ایجاد می‌کند، که استفاده از این ماتریس را در کامپوزیت های با کارایی بالا غیر ممکن می سازد.

همچنین، نانولوله های کربنی، خواص الکتریکی مهم رزین را با عبور از دسته دی الکتریک به نیمه رسانا فراهم می‌کنند. این اثرات برای کامپوزیت های تقویت شده با الیاف نیز مشاهده شده است.

برخلاف برخی نظرات در مقالات دیگر، به نظر می‌رسد نتایج افزودن نانولوله های کربنی یا نانورس ها بر مشخصات مکانیکی کامپوزیت های الیاف شیشه یا کربن اندک باشد.

برای مطالعه کامل این مقاله به زبان انگلیسی می توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید.

[mks_button size=”medium” title=”دانلود” style=”squared” url=”http://download.polympart.com/polympart/article/nanocomposite_havafaza.pdf” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است